Galopp iFokus

Galopp

Etikett14-off-topic
Läst 1053 ggr
Hermelina
0

OT- Justice :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker Justice ska få en egen tråd Skrattande

Måste bara skriva av mig lite idag, för blev så glad när det gick så bra för mig och min medryttarhäst Justice idag Glad
Jag rider dressyr på henne och det har inte gått så jättebra dom sensate veckorna och därför har jag mest ridit ut och tagit lite julledigt. Det har varit så mysigt att rida i snön och koppla av lite.

Idag tänkte jag rida ut igen, men när jag skulle galoppera på en äng så fick hon spelet och bockade och jag ramlade nästan av, hon trippade i sidled och betedde sig som ett fullblod! :o) (kan ha berott på att hästarna stått inne hela dagen pga kylan haha)

Så jag tog mig i kragen och gick in i ridhuset istället.
Och hon gick som en dröm!  Jag satt där som en skogsmulle med täckbyxor och allt, men hon gick vekrligen fint.. Skänkelvikningar, öppnor,slutor, ja allt satt som en smäck Glad Känndes verkligen skönt då det som sagt inte gått så bra, hon stretar mot och svänger runt med huvudet och får svankrygg. Ibland är hon verkligen dum och ska bara bråka, stegra kan hon också göra om det inte passar prinsessan ObestämdVi hade hela ridhuset för oss själva och jag tror det bidrog till att det gick bra då jag kan koncentrera mig bättre när det inte är en massa människor.

Slipade även jockeysitsen lite på slutet Skrattande

(Bilden är på mig och Justice i somras när vi busade lite hehe :P)

Hermelina
0

Tycker det kan behövas lite sommar feeling nu i minusgraderna! Jag insåg att jag numera är trött på kylan och vill att det ska bli varmt nu! Det har varit kul med minusgrader, men nu räcker det heheTyst

Här är en bild på mig och Justice i somras när jag precis började rida henne :o)

Och ja, kanske inte precis det bästa att rida i foppa tofflor och shorts, men jag skrittade bara en kortis..^^

Hermelina
0

Aningen oseriöst, men detta är iallafall ägaren som hoppar :P (Kolla in Elviras tungaTungan ute)

Hermelina
0

Här har vi en nytagen bild

aracing
0

Vad fin hon är! :D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
0

#4 Haha :P Hon är en lustig mix, lite arab, lite tysk ridponny och lite welsh (tror jag!!)

aracing
0

#5 Det verkar ju ha gett en fin ponny, så det gör inget ;)

Hermelina
0

#6 =D Skulle vlija starta henne i ponnygalopp, tror hon är snabb :o) Men tror inte ägaren vill  =(

aracing
0

#7 Varför inte? Det är väl bara bra för henne att testa olika saker, och det kanske gynnar henne även i andra grenar. Jag vet ju inte hurdan hon är, men men x)

Hermelina
0

#8 Haha ja, tycker jag med :)) Men sen får nog inte jag tävla henne, då vill nog ägaren göra det…… ;) Vi funderar på att åka på en träningsdag på täby :o)