Önsta
Det pågår en hel del inom galoppen just nu. En stro fråga är ju om banan i Önsta, vad är planen, när flyttar galoppen från Täby?
Här finns en hel del frågor och svar. Har du några frågor så får du säkert svar på en hel del av dem.

Blir spännande detta och galoppen på Jägersro ska ju också flytta. Förhoppningsvis blir både hagar och stall bättre och mer lättarbetade på båda banorna än på nuvarande.
Skynda långsamt så går det fortare.
Ja man kan ju hoppas på det men de är vägen dit som är oroande. Utförande, var, när, hur, vem? Det är frågor vi undrar om den nya banan på Jägersro. Den största frågan för tränare och ägare är nog om de ska satsa på nya hästar eller att börja skära ner på verksamheten. Önsta är dock något som är lite mer under kontroll och det ska bli kul att se hur allt utformar sig :-)

Ja Önsta verkar ju var under kontroll som sagt, man har så smått börjat planera bygget men här i Skåne har det väl inte hänt något alls? Finns det ens några föreslagna platser?
Man hör rykten men har inte hört något ordentligt svar om var det kan tänkas bygga en ny bana. Flyinge är ett rykte men hoppas att det inte stämmer då det är för långt bort från stan vilket jag tror leder till betydligt mindre åskådare, inte för att vi har så många som det är nu :-/

#4 Nej Flyinge låter inte så bra faktiskt, finns väl knappt nån plats där, fullt med hästar redan.
Här kan ni arktitektförlag på läktaren i Önsta. psst jag gillar Nyréns bäst. Vilket förslag tycker du bäst om?

Vet inte vilket jag föredrar.. Jag tycker iaf att det är väldigt bra att man verkar få väldigt bra sikt ut över ledvolt och bana även inifrån. Vet inte hur det ser ut på Täby men på Jägersro måste man ju sitta där uppe eller gå ut och ledvolten ser man inte inifrån.
Täby måste du nästan också gå ut, ligger på baksidan av läktaren, jag hinner kanske ta en bild i helgen när jag är där så du kan se hur det ser ut :-)