Galopphjälm, goggles och överdrag?
Har nu ridit med en skärmlös Jofa hjälm i ca 1 år och funderar på att kassera den och skaffa mig en riktig galopphjälm. Någon som vet om dom hjälmarna med avtagbar skärm är tilllåtna att tävla i eller måste man ha en riktig hjälm. Och någon som vet var man kan designa egne hjälmöverag till galopp som är billiga? Och en sak till, jag rider galopplektioner och har gjort det i 1.5 år nu och när jag rider så tåras mina ögon jätte lätt, är det lönt att skaffa goggles?
Såg att du har nära till jägers, gå upp till bea på sadelmakeriet och fråga angående hjälmöverdraget :-) det är alltid lönt att rida med goggles :p
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
Okej, tack :)
Har kikat runt lite och hittade blandannat den här hjälmen:
http://www.treehouseonline.co.uk/product/103
Den verkar ju godkänd i England, hur är det i Sverige? Inte för att jag hade tänkt tävla (har ingen ponny :/) men det känns ju tryggt att veta att det man har på huvudet skyddar.
Och sen undrar jag om det finns olika storlekar på goggles, snackade med en annan tjej som hade testa ett par och de hade varit förstora.
Om du går antingen till bea eller till shopen så har dom både hjälmar och goggles, fråga dom om storlekar osv. Vet att det finns olika storlekar på gogglesarna, gäller bara att hitta dom ;)
// Ellinor Rasmusson
okej, får försöka ta mig dit någon gång. När är hon där?
Hon brukar vara där iallafall tisdag-kväll när det är trav, annars så tror jag hon jobbar från 8-16? kanske dom flesta andra dagarna, kan kolla upp det om du vill :p
// Ellinor Rasmusson