Annons:
Etiketterartiklaravel
Läst 2830 ggr
Liiniz
10/15/11, 11:36 PM

Layman kommer till Sverige!

Förra vintern var Gloria De Campeo den mest eftertrakade hingsten inom svensk avel. Denna vintern kommer Layman vara namnet som alla stoägare bör lägga på minnet.

Efter förhandlingar med världsledande Darley har Christer Schildt på Ljungstorps Gård lyckats kontraktera hingsten Layman.

- Jag har tagit många fina avelshingstar till Sverige genom åren, men Layman slår allt, säger Christer Schildt.

Under sin tävlingskarriär i Frankrike tog han tre segrar på nio starter, han debuterade inom aveln 2007. Ifjol var han den ledande förstaårshingsten i Frankrike. En av hans mest framgångsrika avkommor har skördat fina framgångar i Pia Brandts regi, Kajsa Kavat heter avkomman. Hans andra årgång har också visat sig framgångsrik på kapplöpningsbanorna.

Layman är uppfödd av Darley i USA och är efter Kentucky Derbyvinnaren Sunday Silence som även är far till hästar som Deep Impact och Heart’s cry.

- Nu hoppas jag bara att landets uppfödare inte helt har gett upp hoppet efter årets svaga auktionsresultat. Man får nämligen bra betalt för åringar efter bra hingstar, säger Christer Schildt.

_Här kan ni läsa mer! _

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

  • Redigerat 8/19/22, 11:10 AM av Niklas
Annons:
Linnea
10/17/11, 6:59 PM
#1

Fin häst, har han bara startat nio gånger?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
10/17/11, 7:40 PM
#2

I alla fall när han var Frankrike men tror att han borde ha startat fler gånger, inte helt säker Obestämd Ska se om jag kan kolla upp det!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: