Ledvolten
Innan har jag inte tänkt så mycket på ledvolten på Jägersro mer än att jag inte tyckt att den inte är något märkvärdigt. Kollar man på ledvolterna på exempelvis Täby, Göteborg och Klampenborg så är de av en helt annan klass. Där finns mycket grönt och fint i mitten som väcker allt till liv samt har de en liten händig klocka som de ringer i när det är dags för jockeyerna att hoppa upp. Den klockan är extra händig när man är kort och går med en hög häst så man inte ser om jockeyerna har kommit ut *fniss*.
Det jag inte förstår riktigt är att Jägersro som ändå är Derbybanan inte gör något åt sin ledvolt. Visst emellanåt har de lagt dit några blommor etc. men varför frågar man inte de som jobbar och håller på med hästarna om hur de skulle vilja ha ledvolten?!
Ja detta är ju ingen stor sak egentligen men lite förbättring bör ju göras.
Här är en bild på ledvolten på Jägers, Jag och Min favvis Moon Life. Som ni kan se, mycket tråkig ledvolt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mossgorda på Täby. Lite skillnad =P

Själv har jag bara varit på Jägers aå jag har inte så mycket att jämföra med men visst har man sett fina ledvloter på bild. Bilden i #2 är ju som sagt lite skillnad mot Jägers ledvolt, den är faktiskt ganska tråkig.
Det finns ji inte så mycket plats på Jägers, ledvolten ligger inklämd mellan läktare och banan men visst hade man kunnat ha lite finare. Klätterväxter på räckena kanske? Haha ja det kanske inte går men nåt hade säkert gått att göra.
Skynda långsamt så går det fortare.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst de flesta andra ledvolter är ju runda och har mer plats i mitten men hade man satt lite gräs och sådant där så hade det ju ändå funnits tillräckligt med utrymme för att träcka på
Man hade ju klart kunnat göra lite med räckena också, om inte blomor så hade de iaf kunnat göra något fint med lite band eller något. Vi får hoppas att det blir lite snyggare till nästa säsong iaf =)