Gibson Träningssadel

Ahhh!! Jag vill ha en (a) fast jag kanske ska åka till newmarket i år om det blir något md unggalopp och då ska jag nog köpa en :)
Jag har ingen aning om vad den väger men ska du ha en lite lättare löpsadel ?? :P
Jag vill helst ha på ungefär 1,5 kg :) Och i läder :)

Jag tror generellt att alla träningssadlar väger mer än 1,5 inte direkt sådant man tänker på men dom e ganska tunga…
Tycker att du borde investera i en löpsadel, jag kollade just på täby stall och foders hemsida och de har en löpsadel som väger 1,5
Gå in på www.tsf.se sen beställ produkter längst upp i vänstra hörnet sen galopp utrustning och så sadlar och så är den en bit ner, det står ju vad dom väger.. 

Har tyvärr inga erfarenheter om just dessa, men tycker absolut du ska investera i en sådan sadel! :D 1,5 kg låter som en bra vikt tycker jag. ;)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Instämmer med #3, träningssadlar väger alltid mer än 1,5 kg.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Du kan alltid mejla gibson och fråga vad sadeln väger =) så får du ett säkert svar =)
Egentligen är det en sån på bilden jag vill ha, en fransk träningssadel som de flesta i frankrike har i monté o den väger ca 1,5 kg. Provred en sån nyligen, helt underbar…Men en ny kostar ungefär 11-12 000 kr…
HAr för mej at dte tsår på deras hemsid avad sadlarna väger. Dock står det i Ibs vilket du då måste räkna om till kilo. Det fins det sidor på nätet som gör åt dej.:)
Jag har inte stött på någon lädersadel som väger 1,5 kg. Det är bara dessa i plast eller mocka. VIll själv ha en sådan så stöter du på en så ropa gärna till!

#8 Jag har en lädersadel, vet inte exakta vikten men säkert 2 kg eller mer. Rättså tung..
Skynda långsamt så går det fortare.
Gibson sadlarna är helt okej, dock gärna lite trånga över manken och har en tendens att bli snedsuttna ganska snabbt. Var med när 4 helt nya gibson införskaffades och problem jag beskriver gällde samtliga sadlar så inte bara en enstaka.
Vad jag vet ska de fungera helt okej till monté men lämna gärna in till en sadelmakare som kan justera den lite, tex sätta fast spännen att fästa käk och dylikt i.