Galopp iFokus

Galopp

Etikett08-träning-tävling
Läst 907 ggr
Linnea
0

Manuel Martinez skadad

Manuel Martinez fördes till sjukhus efter att ha blivit avslängd i startboxen av Morning Dress igår, söndag, på Göteborg galopp. Misstänkt fraktur på underbenet.

Morning Dress bröt sig ur boxen under lastningen och klev rakt över sin tränare Chatarina Vång och jockeyn Manuel trillade av.

Skynda långsamt så går det fortare.

ellinorrasmusson
0

usch, då blir det väl inge derby för honom?

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Linnea
0

Jag vet inte läget men om han brutit nåt blir det inget derby..

Liiniz
0

Har har förmodligen brutit något då han blev trampad på benet =/ Dock extremt tråkigt för de andra starthästarna för de fick träckas i 1,5 timmar vid startboxarna, man kan ju säga att de flesta led av vätskebrist och veterinären tyckte inte att hästarna borde stryckas =S

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Jetset
0

Nej aj stackarb :O

#3 oj jäklar :O

Linnea
0

Konstigt att det tar 1,5 timme för en ny ambulans att komma. bland har man otur tyvärr. Måste vara jobbigt för både hästar och träckare, det var väl ganska varmt dessutom?

Liiniz
0

#5 Inside gossip/fact: Den första ambulansen som kom var en kommunal, den andre var privatägd (företag). De lade honom på en bår etc tills den andra ambulansen kom. De kommunala tyckte inte att man skulle flytta Martinez till en ny bår och sa att de två ambulanserna kunde byta så länge och så fixade de tillbakabytet senare under dagen. Dock så ville inte de privataägda göra detta då deras bår kostade si och så mkt, etc.

Så alltså, i en bra stund mer än en halv timme så stod ambulanserna och tjaffsade på parkeringen över en bår. Förvånad

Startboxpersonalen fik kaffe och kaka, men rätt dåligt med att ge vatten.Obestämd Dock tycker jag mest synd om hästarna då de fick lida utav en massa klydd och personer som inte gjorde sitt jobb:

Den vars ansvar är att få ditt veterinären ville inte göra det
Veterinären kom till startboxarna först 50 min efter incidenten

En häst blev struken iaf men jag tror att de flesta inte strök då man måste ha veterinärens medgivande annars så blir det böterRynkar på näsan

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad