En Derbydag på Klampenborg
Det är en speciell känsla som kommer över en på Klampenborgs galoppbana av dess natur. Det är något som alla bör ta chansen att uppleva och se.
När man tittar ut genom fönsterrutan i transporten och ser att det är skog runt lövskog runt omkring, då vet man att man snart är där. En skön och lugn glädjekänsla kommer över en för snart kommer det man har väntat på, vilket är den fina känslan som Klampenborg bringar fram. Precis som flaggan är allt rött och vitt, både hus och staket. Vissa av husen ser ut som de var gjorda för länge sedan men har varit väl omskötta och därmed utger Klampenborg en del av dess själ.
När många hör derbydag så tänker de på de finaste hästarna och de finaste kläderna, men lika avslappnat som Klampenborg kan kännas, lika avslappnat kan vissa både klä sig och ha det i denna fina natur.
Lite picnic sitter heller aldrig fel!
Banan.
Vägen mellan ledvolten/entrén och banan.
Precis som på svenska derbydagen så är det en tävling där den med mest kreativ hatt vinner ett pris. Så lite rolig underhållning får man av det också
Vinnarcirkel, här hämtas vinnaren och 2:a plats tagaren.
Upploppet!
På Jägersro hör man vissa personer heja på den häst som de önskar vinna men på Klampenborg hörs det som om hela publiken skriker vilket får sig att också vilja heja på. Även om du inte håller på någon i just det loppet.
Man står gärna och tittar på de snygga hästarna i ledvolten!
2:a plats tagaren på väg in i vinnarcirkeln.
På väg till start.
Efter upploppet.
Några utav besöksboxarna på Klampenborg. Fina Satang tittar ut.
Det blev lite text men mycket bilder och jag hoppas att lite av den känslan som man får även har lyckats att förmedlas till. Dock är det något som bör upplevas i verkligheten!
Alla bilder är tagna av mig och det är copyright på varenda en av dem!
- Redigerat 2022-08-19, 10:59 av Niklas

Jättefina bilder!
Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Åh vilken mysig text, man blir ju supersugen på att åka dit alltså! :D Fina bilder också :)
/Celine ~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

fint ;D
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus

Tack så mkt alla Jag tycker att alla bör iaf en gång i sitt liv åka dit och bara titta på loppen och omgivningen, det är helt underbart enligt mig
Åker dit så fort jag får chansen

Hur långt är det från dig, där du bor, alltså hur många timmar? :)
/Celine ~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Tar nog inte mer än 1,5 timme att åka dit med transport från jägers Hade man åkt direkt från mig hade det gått lite snabbare då jag inte bor så långt från bron
Kändes inte som så lång tid iaf

Jag blir jättesugen på att åka dit! :)
#6 Gud vilken lyx :O :D
- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp
Medarbetare på Galopp iFokus

ååå det verkar ju underbart!
En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se