Galopp iFokus

Galopp

Etikett: 17-om-sajten
Läst 984 ggr
aracing
0

Vad vill ni läsa om?

Ja, nu ställer jag denna fråga till er här på Galopp iFokus. För att sajten ska kunna leva vidare krävs ju feedback från er medlemmar, och ni måste berätta vad ni tycker är intressant.

Jag ser gärna att andra än Sajtvärd och Medarbetare svarar, så att vi kan få sajten att leva vidare. Vi skriver om ett fantastiskt ämne, så det borde finnas så mycket att skriva om.

Kom igen! Flört

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
0

Jag vill läsa om allt hehe ^^ Nej men ärligt, ni andra medlemmar som inte är Medarbetare, vad vill ni läsa om ? :o)

Liiniz
0
  • Något som alltid är kul är att få läsa lite om utbildningar i både Sverige och utlandet, som tex british racing shool och RACE.

• Skriva lite om en typisk dag i stallet, både för de som rider och inte rider (har varit lite utav både och, mest av den som inte rider =P).

• Finns säkert många som är väldigt intresserade av galopp men vet inte riktigt hur man ska komma in i sporten eller komma till en tränare, så lite tips på hur man ska göra kan ju vara bra.

• Tips på massa ridningsövningar, tex för balans, styrka osv. Kanske lite mer för nybörjare då jag vet hur sluta man kan vara i benen efter några hundra meter till en början =P Vi vill ju locka fler till sporten så det är nog alltid bra att lite tips till de som är lite mindre erfarna =P

Kommer säkert på mer senare =P

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

aracing
0

Tack så mycket för tipsen Lina! Glad

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Liiniz
0

Har kommit på lite till xD

• Alla förstår ju inte riktigt hur man ska läsa av programen så man kan ju skriva en liten beskrivning på var man ser vikt, färg, vad formtal betyder osv.
  • Har ju föreslagit innan att man kan skriva lite om en typisk dag i ett galoppstall för stallarbetare, kunde varit kul att höra lite om det är någon skillnad på dagarna utomlands.
  • Skriva om utrustningen som hästen brukar ha på sig, exempelvis brösta, martingal, osv.
  • Skriva lite om de galoppskolor i Sverige och berätta var de ligger för de som är intresserade för att börja med galopp. eller helt enkelt bara vill lära sig mer om hur man ska rida galopphästar.
  • Banunderlag kan vara nyttigt att lära sig om.
  • Skillnad mellan sprinter och låndistans, träning etc.
  • Skriva om de olika distanserna i loppen och de olika kategorierna och varför hästarna blir ridna med olika vikt under löppen.
  • Skriva lite om de stora löpen, exempelvis oaks, derby. Varför de är så stora tävlingar undrar vissa möjligtvis.
  • Skriva om de olika tränarna
  • Några åringar som man bör slänga en extra blick på =P

Vet att det mesta är riktat till nybörjare men mkt kan vara lärorikt även för personer erfarna inom galoppen =) Blev kanske lite för mkt onödiga förslag också men tänkte att jag slänger med så mkt som jag kommer på =) Kan säkert hjälpa er att skriva om någon av dem om ni vill =)

Mvh LinaGlad

Ahnna
0

#4 Bra förslag! Men flera av dem finns redan behandlade bland artiklarna. Glad Gå in under Artiklar uppe till vänster i den svarta menyraden.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

www.stuteriprecious.se

Liiniz
0

#5 aha oki, lite slarvigt av mig xD ska kolla där =)

Mvh LinaGlad