Galopp iFokus

Galopp

Etikett08-träning-tävling
Läst 1030 ggr
Ahnna
0

Vilken årstid föredrar du?

Av vår, sommar, höst och vinter, vilken är din favoritårstid för galoppträning? (Oavsett om du sysslar med fullblodsgalopp eller ponnygalopp.)

Motivera gärna varför!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
0

Sommar är såå jobbigt, vare sig det är galopphästar eller vanliga ridhästar.. Hatar alla bromsar, svettiga hästar och att man själv blir så svettig av värmen!  Totalt super torr i munnen och varm väst + hjälm + jockey sists är inte kul :P Sen gillar jag sol, men då ska man bada också.. Annars är jag inte överförtjust i solen.

Så är det iallafall på dagen, men när det är "sommarkväll "tror jag nog att jag föredrar sommaren.. Åh vad det är mysigt att rida barbacka (menar då ridhäst) runt 20.00 tiden och det är svalt och skönt.. <3 …..En sval sommarbris hihi Skrattande

Men vintern är ju inte heller fel.. Mysigt att rida ut på julafton i snön, packad som en sill av kläder! Men inte ofta dte är snö (undantag för dte här året) och på hösten är det ju geggigt och så =/ Våren är väl ok :P

Men det får nog ändå bli sommaren, men bara sommarkvällar då!
annars vår heheh..Skrattande

aracing
0

Jag föredrar helt klart sommaren!  Eller, kanske våren, men när det börjar närma sig sommar. Då är det lagom varmt, solen skiner (om man har tur Tungan ute), och man kan rida ordentligt.

Vintern är mysig, men jag tål verkligen inte att man knappt kan skritta vissa dagar. Dessutom kan det bli helt överdrivet kallt, och då vill man helst inte sätta sig på en häst. ;)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Ahnna
0

Jag får nog säga tidig höst och sen vår! Cool När det är varmt i solen, snön och isen är borta och bromsarna, myggen och knotten lyser med sin frånvaro!

Sommaren är härlig ibland, men när man är instängd i en säkerhetsväst, med långa jeans eller ridbyxor och short chaps och en hjälm på skallen, då blir det jävelusiskt varmt! Särskilt när det är fler än en häst som ska ridas på kort tid och man inte hinner svalka sig emellan. Nä, det passar inte mig lika bra som lite svalare dagar antingen senare eller tidigare på säsongen.

Och bromsen mitt i sommaren, fy bubblan! Skrikandes

www.stuteriprecious.se

Linnea
0

Sommaren helt klart trots insekter.. Det enda roliga på vintern är när man kan galoppera i snön! Snö har vi ju inte precis hela vintern här så.. nej tack ändå. Ishalka och snöslask är inget kul.

Skynda långsamt så går det fortare.

Hermelina
0

Nej vet ni vad! Tror jag ?ndrar mig, f?r stunden vill jag ha en riktigt varm sommar!! St?r p? bussh?llplatsen vid t?by galopp och ingen buss kommer.. Var redan isk?ll innan och nu f?r jag v?nta h?r ocks?.. :( -10 iskallt! Ps ?r inne p? mobilen :P

Ahnna
0

#5 Haha! Hur gick det för Ninnas hästar idag, vet du det? Hela resultatet för lopp 3 har inte kommit upp på ATG.

www.stuteriprecious.se

Hermelina
0

#6Du har nog antagligen fått reda på det nu va? :) Men hon hade väll en (?) vinnare och så lite blandade placeringar, en kom sist och någon tvåa tror jag.. Inte säker dock , men du kanske har kolllat på ATG nu :)

Ahnna
0

#7 Ja, det kom ut till slut. Var det någon protest eller nåt? Det tog en väldigt lång tid innan det var offentliggjort.

www.stuteriprecious.se

Hermelina
0

#8 Hörde inget om det, jag rusade hem rätt snabbt, innan sista också faktiskt. Mina tår höll på att gå av!

Ahnna
0

#9 Jag tror dig! Det kan bli jägarns kallt i Stockholm!

www.stuteriprecious.se