OT- kamera?
Jag funderar på att köpa systemkamera, men oj så svårt det ska vara då..
Jag är verkligen en nybörjare på det här med kort och systemkameror och sådant, så därför undrar jag om ni kan dela med er utav era tips? :)
Tex vilken kamera du tycker är bra, prisvärd osv.
Jag vill ha en simpel kamera som kan hinna med att ta några bilder på ett upplopp te.x, alltså att den kan "ladda om" och ta en ny bild snabbt (eller hur man nu säger hihi) Och den ska inte vara för dyr heller!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Jag rekommenderar NikonD40 ;) Den är väldigt användarvänlig, + att den faktiskt att rikitgt bra. Att fota på upploppet är inga problem.
- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp
Medarbetare på Galopp iFokus

#1 ja fast den är ju utgången
Kanske finns på blocket eller liknande!
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

#2 aha, det visste jag inte.. Synd 
- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp
Medarbetare på Galopp iFokus

Gå in på Hästfoto.iFokus och fråga dom!
Skynda långsamt så går det fortare.

#4 Bra idé :) Ville veta vad galoppfolket tycker också.. =)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Jag tror jag har bestämt mig nu,kommer antagligen köpa Nikon D3000 som jag har hört är som D40:n. :D
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Min moster har den och den värkar bra men de finns äe enu bättre som jag tänker köpa här är den är skit bra .Den har rekomenderats va många jag känner.jag är okcå ny inom kamerot ele systemkameror men har läst på en del och rekomenderar dig Canon av både egen erfarenhet och anndra.Men nickon är hyfsad.
De här är bra kameror.
Nikon d40, d60, d80, d90.
Men enligt mig är Canon bäst.
Canon eos 350d, 400d, 450d, 500d.

#7 Problemet med den kameran du ska köpa är att den är mycket dyrare ;) Canon och Nikon är ungefär likvärdiga, skulle jag vlija påstå. Dock gillar jag Nikon bättre..
Men funderade faktiskt på en begagnad Canon EOS 400D men efter rekomendetioner avstår jag då en fågel viskade i mitt öra attbeg.kamera hus inte är det bästa alltis… :O
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Smaken som backen alla tycker olika de är helt smak satt.
Man ska ha sin egna bild av föremålet tycker jag och dem kamerorna jag rekomenderat har jag fott prova och fott uppfatningar de allar bästa va canon.Men den bästa av alla är den ja länkat.

Japp så är det. Tycker Nikon är större i handen än vad Canon är, och ligger därmed bättre (tycker jag ;)) Men tack för dina tips! :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp