OT - Snö
Nu har vi snö här öster om Söderåsen, inte mycket men lite vitt är det. Det sägs att det ska hålla i sig ett tag, tänk om vi får en vit jul i år? Det var länge sen.
Skynda långsamt så går det fortare.

Vi har haft snö till och från de senaste veckorna, med lera emellan. Nu är det cirka 0-gradigt och marken är hyfsat frusen och det ligger ett mycket tunnt lager pudersnö ovanpå. Is överallt på vägarna…
Jag tar hellre ett par decimeter djup snö än såhär, för just nu kan man inte rida/köra någonstans för det är så himla hårt och halt.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Vi fick också snö inatt (bor i Nacka i stockholm) och jag älskar det! Även kaninerna tycker dte är buskul :D Men jag håller med #1 om att jag helst skulle vilja ha ett par decimeter.. Nu är det väldigt hårt ute!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Nu har vi massa snö eller tja det beror på vad man jämför med. I Önneköp hade vi alltid mycket snö (när den väl kom) upp mot en halv meter. Så mycket har vi inte här, bara 5-7 cm kanske men ändå.. Sjön här nedanför har börjat frysa till, har hört att man kan åka skridskor där på vintern.

Här är det halv snöstorm, lagom tills att man var klar med skottningen… *suck* Ut igen emd skyffeln!
www.stuteriprecious.se

Haha jag ska försöka rida lite idag..

#5 Det hade jag också tänkt, men vädret ser inge vidare ut… Grå himmel, snö som yr och starka kastvindar… *brrr*
Det har för övrigt kommit nära en halvmeter snö här de senaste dagarna.
www.stuteriprecious.se

Blev inget ridet idag, det blåste för mycket och *någon* hade tagit sönder staketet så det fick vi laga. Ska jag nämna två trasiga täcken och en avdragen grimma? Min häst är underbar..

Det snöar hur mycket som helst hos mig! Min buss kom inte, så jag fick gå 3 km i djuuup snö -.- Det är vid sådana tillfällen som jag hatar snö.
- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Jag var ute och red på en översnöad äng. Efter ett antal volter, åttor och öppnor så märktes det tydligt att pållan fick mjölksyra! Men det är bra, hon behöver komma igång med mjölksyreträningen igen. Vi cantrade lite också, för första gången sen i somras - och hon fick inte frispel och kastade av mig! 
www.stuteriprecious.se

#10 Härligt! :)

#11 Jag är fortfarande chockad över bristen på krumsprång. Hon försökte i början av passet, men som sagt, det frestar på att trava omkring i knädjup snö!
www.stuteriprecious.se

ÄLSKAR snö, det här är det bästa som hänt på länge haha ^^ Nästan en meter snö här nu. Och idag skiner solen! Mysigtmysigt..
Min vovve älskar också snö =)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

#13 Vad söööt hon är :D