Galopp iFokus

Galopp

Etikett17-om-sajten
Läst 1172 ggr
Linnea
2009-10-28 11:42
0

Dålig respons

Nu har vi snart 50 medlemmar här på sajten men bara ett fåtal svarar på inlägg eller kommenterar artiklarna. Det är väldigt svårt för oss att veta om det vi skriver är bra eller dåligt eller vad ni önskar läsa om om ingen påpekar något.

Jag la upp en tråd den 28 september där man kan skriva in förslag på nya artiklar mm men ännu har jag inte fått någon respons.

Sajten blir mycket mer levande och rolig att besöka för alla om man försöker skriva nån liten kommentar här och där.

Vi tar tacksamt emot både positiv och negativ kritik från alla som vistas på sajten.

Hälsningar Linnéa och medarbetare

Skynda långsamt så går det fortare.

Blueshift
2009-10-29 12:04
0

Något jag funderat över är att jag tycker engelsktfullblod.ifokus och galopp.ifokus krockar med varandra eftersom engelskt fullblod handlar i stort sett bara om galoppsporten snarare än om rasen i sig. Inte så konstigt med tanke på att fullblod är lika med galopp i mångt och mycket, men det bli lite dubbelt upp.

Har ingen aning om detta kan påverka responsen på något vis, bara en fundering.

Linnea
2009-10-29 13:45
0

När jag skickade in intresseanmälan visste jag inte att engelskt fullblod också var på gång, men som jag förstod det skulle den mestadels ha fokus på rasen, avel och sådär men så är det inte. Denna sajt är inte tänkt att handla så mycket om rasen utan om sporten där faktiskt även araber och ponnyer tävlar. Det kanske har lite med saken att göra men jag är ju själv ofta på engelskt fullblod och jag tycker inte där är så många aktiva heller. Aktiviteten är högre eftersom där är några som är väldigt aktiva, här är det nästan bara jag, men så många personer är där inte aktiva på den heller.

KarolinaNowak
2009-10-29 13:54
0

När jag skickade in min intresseanmällan för Engelskt Fullblod iFokus, inkluderade jag även att det skulle skrivas och disskuteras om galopp. Det är trots allt ett ganska starkt ämne som har med rasen att göra. Och medlemmarna är också med och gör sajten till vad den är. Vill de disskutera och läsa om galopp, så gör jag mitt bästa för att tillmötagå deras önskemål.

Glad

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Linnea
2009-10-29 14:12
0

#3 Det förstår jag men hade jag vetat om att din sajt redan var på gång så hade jag nog tänkt en gång till innan jag började starta min, känns som att vi gör samma sak fast på olika sätt och då är det svårt att få båda att funka kanske.

Ahnna
2009-10-30 21:17
0

Lugn, bara lugn! Min sajt, Medeltiden, är också ett ganska smalt ämne och det tog nära 2 år innan det blev mer levande där. Jag var nära att ge upp ibland, men nu kan jag vara frånvarande en vecka och ändå se nya inlägg när jag kommer tillbaka, så nu funkar sajten av sig självt. Det tar tid ibland för sajterna att komma igång, så det gäller från din sida att vara tålmodig och komma med nya artiklar ibland. Har du fler ämnen på gång så lägg inte ut allt på en gång utan varannan till var tredje dag ungefär. Då upplevs sajten som mer aktiv än om det kommer 10 nya trådar en dag och sen ingenting på en vecka.

Men jag tror att det förstörde lite att både Galopp och Engelskt Fullblod kom ut nästan samtidigt och att båda handlar om galopp. När min sajt kom ut fanns också Lajv, så i början var det flera som pendlade men de flesta har istället övergått till Medeltiden nu. Det är svårt när flera sajter behandlar liknande ämnen, och för oss som inte jobbar med just de sajterna så blir man ju dragen dit det är mest action för tillfället. Personligen dras jag hit för att diskutera och läsa om galoppvärlden, medan Engelskt Fullblod är en sajt jag besöker då och då för att se om det har kommit nåt intressant ämne om just fullblod.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
2009-10-31 09:52
0

#5 Tack för svaret, det blir bara lite tråkigt när ingen ger kommentarer på något. Du har och jag har diskuterat lite om olika ämnen och där har varit andra inblandade också men det mesta passerar obesvarat och då kan ju jag inte veta vad nån tycker om artiklarna, eller för den delen vad nån vill läsa om då ingen gett försalg. Man ser ju att många läser men samtidigt är det nästan ingen som kommenterar.

Ahnna
2009-11-01 10:00
0

#6 Så är det ofta på min sajt också. Jag tror att det är nåt man får lära sig att leva med, särskilt innan sajten har "kommit igång". Galopp är ju inget brett ämne som folk diskuterar dagligdags och det är ju "brädat" av travsporten i mångt och mycket. Så det tror jag bidrar till att inte så många har hittat hit ännu och att de som har hittat sajten inte diskuterar så mycket. Men fortsätt sprida ryktet att sajten finns, så kommer det säkert läsa sig så småningom.

www.stuteriprecious.se

aracing
2009-11-02 21:06
0

Jag håller med #7.  Det är ingen jättestor sport,  så det bidrar ju till färre personer som kan diskutera ;P    Jag vet att jag är dålig att kommentera artiklar,  mest för att jag inte vet vad jag ska skriva..  Även om jag gillar dem så har jag svårt att ge feedback. Känns så tråkigt att bara skriva "Bra artikel"  eller "Bra jobbat".  Men kan börja med det om det hjälper Tungan ute

Annars kanske man borde fundera på att slå ihop sidorna på något sätt?  De handlar ju till stor del om samma sak,  och jag tror att det är ungefär samma personer som är medlemmar.

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Ahnna
2009-11-02 21:21
0

En annan lösning är ju att Galopp får diskutera galopp och att Engelskt Fullblod diskuterar allt annat som rör rasen. På de andra rassidorna så kan man bli hänvisad till t.ex. Dressyr eller Hoppning om man har en sån fråga, eftersom det finns specialsajter för de ämnena, istället för att ställa frågan på rassidan.

www.stuteriprecious.se

Linnea
2009-11-03 08:38
0

#8 Hade hjälp mycket om du svarat bara Bra artikel, om du tycker det för då vet jag om nån gillade den iaf..

Hermelina
2009-11-22 00:10
0

Jag tycker inte sidorna ska behövas slås ihop! Men att man kanske diskuterar galopp på galopp, engelskt fullblod på den sidan osv.

Precis som man diskuterar kanin på kanin.ifokus och teddykaniner på teddykaniner.ifokus osv.. Men om ingen kommenterar och så så är det ju svårt att få sajten levande, men får ävll hoppas den kommer igång lite mer senare kanske.. :)