Galopp iFokus

Galopp

Etikett: 01-allmänt-om-galopp
Läst 1635 ggr
Malin-Trotsig
0

Ert bästa galoppminne?

Vore kul att veta vad folks bästa minnen från den här underbara sporten är Glad.

Mitt är när självaste Frankie Dettori efter loppen på Täby förra året fick syn på mig och började prata med mig. Jag tror inte mitt hjärta började slå normalt förrns dagen efter och fortfarande ler jag när jag tänker på att världens bästa jockey har frågat hur jag mådde. Haha Skrattande

Linnea
0

Mitt bästa minne är nog när jag var ute och träningsred på Jägers för ett par år sen. Jag red tillsammans med två jockeyer som sa att jag var jätteduktig! Då blev jag glad!

Skynda långsamt så går det fortare.

ophelia
0

När dottern vann sitt första lopp. hon red Ominsky på Täby.Det var full snöstorm man såg knappt hästarna och ryttarna såg knappt varandra eller banan.Vilken känsla för ett moders hjärta när de var först över mål linjenSkrattande

AlCapone
0

Mitt Bästa galoppminne.. hm.. d finns så många.. Men om man måste nämna nått så får d nog vara när min gamla passehäst vann första starten på jägersro.. D kändes extra kul när man vet att d bara va jag som red hästen..

aracing
0

GladMitt är nog första gången jag red för Catharina Vång..  Hon sa att jag var en naturbegåvning, att jag är född till att bli jockey  och sånna saker. Tror aldrig att jag har blivit så glad i hela mitt liv

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
0

Har många.. (: Menförsta gången jag var på täby galopp i hela mitt liv var väldigt kul!

Och första gången jag tävlade ponnygalopp och även första gången jag red ett snabbjobb på ett par araber :D Härligt med så mycket vind att ögonen tåras ^^

[tildemattson]
0

Hitintills är det nog första och ända gången jag har fått rida galoppör på banan. Helt underbart även om hästen gick lite för fort. :)