Annons:
Etikett19-svenska-galoppbanor
Läst 2164 ggr
Jockeytilda
2013-06-03 11:57

Ett varv på gärdet i bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit och kollat in galoppbanan på gärdet som ska användas nu på torsdag 6/6 och så här ser den ut.

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Annons:
Jockeytilda
2013-06-03 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

^Bild 1 Första halvan av första kurvan.

Bild 2 Är andra halvan av första kurvan som avslutas med en anmärkningsvärd uppförsbacke:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Jockeytilda
2013-06-03 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 3 här kommer de komma ur första kurvan:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Jockeytilda
2013-06-03 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 4 bortre rakan:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Jockeytilda
2013-06-03 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild 5 in i andra kurvan:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Jockeytilda
2013-06-03 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild 6 ut ur andra kurvan, in på upploppet:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Jockeytilda
2013-06-03 12:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bild 7 Upploppet!

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Annons:
Jockeytilda
2013-06-03 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bild 8 mållinjen:

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Linnea
2013-06-03 13:13
#8

Gräset ser bedrövligt ut.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2013-06-03 14:56
#9

Men herregud, ja man kan ju lätt konstatera att det var inget vidare :-/

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Jockeytilda
2013-06-03 15:46
#10

Japp det hjälper ju knappast att brodda (om det kommer regn dvs) om det bara är lervälling. På det felsta ställena är det mer gräs i ytterspår än innerspår tyvärr. :(

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

[tildemattson]
2013-06-03 20:55
#11

Usch, tänkte samma sak som ni när jag såg bilderna. Kan väl inte vara det mest optimala underlaget att rida fort på.

Liiniz
2013-06-03 22:15
#12

Särskilt fort lär det nog inte gå, som tur e är väl de flesta jockeys så pass smarta att ta det lite lugnt! Man undrar ju om hur mycket pengar som faktiskt har gått till banan?! som det ser ut så verkar det som om det mesta har gått till underhållning och skötseln av banan har skjutits åt sidan (ser ju ut som att de bara har klipp gräset för att en "bana" ska skymtas) =/ Tråkigt!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Jockeytilda
2013-06-03 22:15
#13

Nej själv tycker jag alltid gräs är lite nervigt att starta på och detta gör det inte bättre. Bilderna är tagna förra torsdagen, alltså precis en vecka innan dagen så lite mer gräs hinnder det nog bli men banan kommer nog inte vara optimal. 😐

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Annons:
Liiniz
2013-06-03 22:21
#14

Ja klart men så mycket gräs som man skulle vilja ha kommer det nog tyvärr vara långt ifrån =/

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[Appelqvist]
2013-06-04 12:19
#15

Men guuuud! Jag hade aldrig någonsin startat häst på den banan! Större risk för skada hittar du nog inte. Lite regn på det så kommer det inte gå att rida alls…

MelodyX
2013-06-04 17:14
#16

Kan enkelt konstatera att vår träningsbana som på sommaren finns på ett stort fält (dock för trav då) ser finare ut. En annan fråga - hur kommer man till gärdet? Säkert en oerhört dum fråga men jag är inte alls hemtam i Stockholm, hittar från centralen ut till Solvalla och gamla stan typ, i övrigt har jag knappt rört mig där….

Jockeytilda
2013-06-04 20:02
#17

#12 När man går där så märks det att att det ligger jobba bakom den men att det bara är gräset som inte vuxit till sig, kanske pga den långa vintern. :/

#15 Än så länge så ser det inte ut att komma någe regn men gör det det så hoppas jag att loppen dras in.

Blir inte lätt för mig som är i sista loppet för dagen.

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

[tildemattson]
2013-06-04 20:26
#18

#17 Nej usch, rid försiktigt!

Upp till toppen
Annons: