Annons:
Etikett12-internationellt
Läst 1774 ggr
[Appelqvist]
2013-05-26 13:07

Derbydagarna 2013!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndagen den 30 juni rids Dansk Derby på Klampenborg!

Söndagen den 11 augusti rids Land Rover Svenskt Derby på Jägersro!

Söndagen den 25 augusti rids Scandic Norsk Derby på Övervoll!

Tror ni att vi kan få en Skandinavisk triple Crown-vinnare i år?
Alltså en häst som vinner alla tre Derbyna?

Francisco Castro-tränade Darcy var ju väldigt nära att vinna 2 av 3 förra året, men jockeyn Manuel Martinez föll av strax efter boxarna i Svenskt Derby! Darcy startade aldrig på i Norsk Derby.

Bild: Francisco Castro "vann" dubbelt förra året i Dansk Derby med Darcy (Stald Seaside) och Summertime (Kentaur A/S)!

Annons:
Liiniz
2013-05-27 14:48
#1

Hade velat åka till Klampen när det är danskt derby, alltid fint där då om vädret håller sig!! Kommer dock att samma dag befinna mig på Chantilly och kolla på galopp istället ;-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[Appelqvist]
2013-05-27 18:37
#2

WOW!! Chantilly hade jag nog hellre varit på alla gånger Lina ;)!!
Årets Danska Derby ska jag inte kolla på plats, men ska vara på plats på både Jägersro och Övrevoll :)

Liiniz
2013-05-27 22:34
#3

Ja det är ju såklart jag med, lär ta MÅNGA bilder så det kommer upp en del här ;-) Tradition för mig att gå på det svenska derbyt så det kommer jag klart se på plats! Norge kommer jag nog inte åka till om även om jag hade velat, mycket trevligt där på derbydagen, var där förra året :-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[Appelqvist]
2013-05-28 19:47
#4

Ja SV Derby är obligatoriskt haha ;)

ÅHH! Hur va det i Norge och deras derby?? Bättre än svenska??

Liiniz
2013-05-29 17:17
#5

Där var verkligen fint, rätt lika mellan det svenska och norska men i Norge har de helt klart finare miljö vilket gör det speciellt. Pluspoäng till att det är pris för bäst vidgjorda i varje lopp i Norge ;-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: