Annons:
Etikett06-ponnygalopp
Läst 1519 ggr
hahael
2012-10-01 20:59

Vill så gärna starta med henne!

Hej! Nu är det så att jag rider på en ridskola och jag har ridit i ungefär 3 och en halvt år nu och har alltid haft ett stort intresse av ponnygalopp! Har säkert plöjt varenda bok på bybblan och letar alltid efter ny informasion.

Drömmen är ju såklart att starta ett lopp. Men iallafall så är det en häst på ridskolan, 24 år men så springig att man ibland blir helt galen på henne. Full fart HELA tiden. När vi galopperar på lektionerna försöker hon hela tiden tränga sig fram framför hästen framför och man känner att om man bad henne skulle hon springa tills hon stupade.

Tycker faktiskt lite synd om henne när hon aldrig får "släppa loss" om du förstår. Har inga skador som förhindrar att hon ska få galoppera.

Med henne skulle jag mer än gärna starta ett lopp och låta henne släppa loss. Och då är frågan. Hur ska jag få starta med henne? Ska jag bara fråga eller måste jag ta det lite lirkit eller vad tycker ni!

Tack på förhand!

// hahael

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
Liiniz
2012-10-08 16:09
#1

De flesta ridskolor verkar inte vara så öppna när det gäller att starta sina hästar i ponnygalopp, det jag kan tänka mig som skulle kunna vara en idé är att fråga om ni kan göra en egen liten galopptävling på ridskolan med ridskolans hästar. Glad Dock var det länge sedan jag gick på ridskola så är inte helt hemma med hur det brukar vara nu för tiden Tungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

hahael
2012-10-08 16:21
#2

# 1 Tack för svar! Frågade och jag fick inte starta med henne men jag fick rida en lektion i galopp med henne :) Så nog fick hon släppa loss lite :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: