Annons:
Etikett06-ponnygalopp
Läst 1285 ggr
Linnea
8/27/09, 6:01 PM

Presentation

Vi vill gärna se bilder på era ponnygaloppörer! Ladda upp dem här och skriv lite om er själv och ponnyn.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
aracing
9/20/09, 12:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag heter Amelie och jag är 14 år. Tränar och tävlar ponnygalopp, rider på Täby Galopps Ponnyklubb i Angarn. Älskar verkligen det jag håller på med!  Målet är att gå över till fullblod, och kanske rida amatörlöp så småningom. Men än så länge tävlar jag ponny, och då på B-ponnyn Terry Teapot. Blir tvärr för gammal i år, så jag letar efter en störra ponny att tävla.. :/   

      Terry är en supermysig Svensk ridponny på 11 år, som älskar galopp. Man känner hur han växer, hur han sträcker på sig och blir glad i hela kroppen. Ibland blir det lite väl kul, och då är han inte lätt att sitta kvar på x)   Inne på Täby förvandlas han till ett monster, står inte stilla för fem öre, och sticker på väg till start. Men han är världens mysigaste att rida på, så länge man är rejält bestämd :)  Älskar den lilla ponnyn mer än något annat <3

(gammal bild!)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

aracing
11/2/09, 10:01 PM
#2

Kan ju berätta att jag nu har bytt tävlingskompis, till C-ponnyn Alfons. Han är en supermysig ponny, som börjar fatta galoppen ;)  Hittills har han gått två löp,  och jag känner att han börjar komma in i det. Sist spurtade han faktiskt ;)   Så med lite bättre kondis,  och en kisspaus innan loppet (någon som har tips på hur man får hästen att kissa?  xP)   så tror jag att han kan bli bra Glad

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
2/12/10, 8:47 PM
#3
Minetta
2/13/10, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag heter Ellinore, fyller 16 år i sommar och har en tysk ridponny som heter Maskerade. Kallas för Maisu eller Maijsan. Hon fyller 18 år i april och har varit och är min läromästare :) Hon är jättemysig och rätt lugn, men blir lite het vid hoppningen.

Vi tävlar inte galopp, men hoppning och dressyr på klubb & regionnivå. Målet i år är att kunna starta i hallmästerskapen i dressyr!

Upp till toppen
Annons: