Annons:
Etikett01-allmänt-om-galopp
Läst 928 ggr
LinaN
9/9/09, 11:49 AM

Kallblodsgalopper?

Jag vet att jag ställt denna frågan förr på Engelska Fullblod.ifokus men tycker att den även passar här.

Vilka banor anordnar kallblodsgalopper? och vad krävs för att man ska få vara med i ett sådant löp? Är de enbart för show eller är det något som sker regelbundet på vissa banor?

Hade jättegärna sett en artikel om kallblodsgalopp och hur man tränar kallbloden inför denna uppgiften :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Ahnna
9/9/09, 11:56 AM
#1

Nej, det finns inte kallblodsgalopper som tävlingsform. Någon enstaka gång har Täby Galopp haft jippolöp med t.ex. nordsvenskar, men jag känner inte till något sånt löp som har varit öppet för alla kallblod inklusive korsningar.

Jag försökte anordna ett fjordinglöp en gång på Täby, men fick inte tillräckligt med respons från medlemmarna i Stockholm-Uppsalas Fjordhästförening. Det som krävdes då var att man hade en häst av rätt ras, var medlem i SUFF och kom på våra träningar på Täby. Målet var att alla skulle ha schysst klädsel, men dit kom vi aldrig. Vi hade ett par träningar, men sen svalnade tyvärr intresset. vi fick en fråga från Täby Galopp AB om vi ville att proffsjockeys red istället för oss, men det skulle liksom ha tagit udden av hela grejen för oss som ville vara med.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
9/9/09, 12:15 PM
#2

Har sett kallblodsgalopp på Jägersro några gånger, både med jockeys och ordinare ryttare. Det är dock inget som står på programmet ofta men där var alla kallblod välkomna tror jag.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
10/20/09, 6:48 PM
#3

#1 vad synd att det inte blev något. Jag tycker definitivt det borde vara fler tävlingsdagar, både för ponnygaloppen och några andra löp för ridhästar/kallblod :)

Upp till toppen
Annons: