Annons:
Etikett08-träning-tävling
Läst 905 ggr
Linnea
2009-09-03 09:48

Träning

Har ni en egen/delad träningsbana hemma alt. där ni har era hästar?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Ahnna
2009-09-09 11:36
#1

Mja… En granne till mig har en träningsbana för trav, men den är helt i sand så den hade funkat hur bra som helst till galopp. Långa, spikraka raksträckor och ganska mjuka kurvor. Jag dregglar lite inombords varje gång jag åker förbi… Den dagen jag har råd att träna en galoppör hemma så kommer jag knacka på och fråga vad det kostar att hyra in sig på banan ett par dagar i veckan! Skrattande (Och förstås hoppas att man inte får ett NEJ!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

LinaN
2009-09-09 11:43
#2

Vi har en liten ovalbana ett stycke in i skogen från där vi har hästarna. Hade vart super att få tränat på den, men han som äger banan vill inte ha några hästar på den. han är en gammal grinig gubbe som blev grinig när han tvingades lägga ner sin travverksamhet.

Det är synd att banan nu bara ska ligga där och gro igen med plantor och annat. Hade vart underbart om man kunde fått använda den och träna intervaller där. Dock är den ju inte inhägnad men ändå.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Linnea
2009-09-09 12:04
#3

#2 Väldigt irriterande.. Jag känner också till ett stall där travbanan bara växer igen, hade gärna haft en träningsbana att rida på.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

LinaN
2009-09-09 12:10
#4

#3 det är synd att det ska finnas övergivna banor där det faktiskt finns aktivt folk som rider, spelar väl ingen roll om man har ponnygaloppörer eller kallblodsskogsmullar. Att få rejsa litet på en bana under kontrollerade former är ju bara nyttigt. Då vet man att risken för att trampa ner i ett hål är mindre och att det inte helt plötsligt kan komma mötande trafik oavsett om det är bilar eller andra ekipage.

Hos oss får man galoppera på vissa grusvägar med bra sikt, men det kan komma trafik där ändå. och det gör mig ofta tveksam till att galoppera ute. Och hur kul är det på en liten ridbana? Man får 5-6 galoppsprång på raksträckorna sen måste man sakta av för att inte braka rätt ut i spenaten. Nej, man kanske ska försöka prata med gubben igen och se vad han säger.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: