Annons:
Etikett02-avel-hästhälsa
Läst 1306 ggr
Linnea
9/3/09, 9:46 AM

Avelsston

Hur många avelsston har ni och vad heter ert/era bästa ston?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Ahnna
9/9/09, 11:51 AM
#1

Det gör lite ont varje gång jag tänker på det, men mitt tilltänkta avelssto verkar inte kunna få föl. Hon är betäckt under 3 säsonger med 2 olika hingstar men det har inte blivit nåt. Första året var hon definitivt dräktig på 18 dagar och rektaliserades under vintern med positivt resultat, men någon fölis kom det inte… (Personligen tror jag att veterinären som rektaliserade hade fel.) De andra åren har det sett ut på första ultraljudet som att hon precis har resorberat. Hon är behandlad mot alla tänkbara bakterier på flera olika sätt, men det har inte hjälpt. Det enda som är kvar är att ta en biopsi på livmodern, men det har jag valt att vänta några år med. Hon är 10 år gammal nu, så jag tänkte tävla i ett par år först och se hur det går.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
9/9/09, 11:56 AM
#2

Så tråkigt, det är ju tyvärr så ibland.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
9/9/09, 11:58 AM
#3

#2 Ja, det är väldigt synd! Jag köpte ett sto för att kunna avla om jag ville och hon är så himla mångsidig och stabil att det är jättesynd att inte kunna få en avkomma efter henne. Jag tror att hon skulle ha något att tillföra rasen… (Ja, hon är snabb också!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
11/26/09, 9:55 AM
#4

Har tyvärr ingen häst allt, men puttar upp tråden :)

ophelia
11/30/09, 10:22 AM
#5

Vi har tre ston.Kadiri som vi har försökt få dräktig några gånger men inte lyckats med.Så i år tog dottern henne till hingst och jippiii hon blev äntligen dräktig.Så nu får vi hoppas att hon får behålla fölet och vi får tillökning nästa år.

Nästa är "snärtan" som mannen valde att betäcka med en quarter hingst.Där kom en vacker hingst unge i år vi har inte ombetäckt.

Igår flyttade en av dotterns ston hit som vi ska betäcka till nästa år.Har väl även funderingar att kanske ta ett på snärtan också då.Nå vi får se.Planer är planer.Det är ju inte heller helt billigt beroende vilken hingst man väljer så vi får se hur det blir.

Upp till toppen
Annons: