Annons:
Etikett06-ponnygalopp
Läst 2311 ggr
Linnea
2009-11-30 10:40

Bildtråd-Ponnygaloppörer

Här vill vi se en masssa ponnyer som har tävlat eller tävlar galopp. Skriv gärna en rad om ponnyn, härstammning, största vinst eller så.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Teja-Bea
2009-11-30 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag bidrar med en galoppör!

Detta är Valter! Ett renrasigt Golandsruss f.1990. e.Vagabons u.Matilda II

Valter tävlade galopp, både för Gotlandsruss och kat.B från år 2000 till 2007. Han vann bla SM förgotlandsruss 2001 och var 2:a 3ggr!

Valter tävlade även i SM-klass i ponnytrav och tävlade även LA hoppning, LB dressyr och körtävlan på lokal nivå

Världens bästa Valter syns här på bilden med Klara Kjeller, påväg mot seger i Klummbästerskapet 2003

http://www.teja.se/valter.htm

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
2009-11-30 12:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bidrar väl med en till! ;)

Detta är shettisen Umil e.Gletnes Rockall u.Mila f.1989.

Umil tävlade i SM-klass i flera år och var 4:a som bäst 1994. Han var även 2:a på Globen Horseshow.

Umil tävlade även mycket framgångsrikt i SM och ELIT-klass i ponnytrav 1993-2004

På bilden rider Fanny Nogerius

http://www.stuteritusen.se/Umil.htm

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

aracing
2009-12-11 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är ponnyn Alfons Flört Jag vet tyvärr inte så mycket om honom, men jag kan ju berätta det lilla jag vet.

Skimmel, f. 1993.

Han har startat ponnygalopp 2 gånger, där han kommit på plats 3/3 och 5/5. Han var ju helt ny inom galoppen när han kom till Täby Galopps Ponnyklubb sommaren 2009, så jag tycker att han har gjort bra prestationer :)

Han har även hoppat LB/LA (?),  vet tyvärr inte med vilka resultat.

En jättemysig ponny :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

aracing
2009-12-11 19:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är Terry Teapot,  en liten B-ponny på 125 cm.

Svensk ridponny, skimmel, f. 1999. E. Okänd U. Okänd

Min absoluta favoritponny, som jag har startat i ponnygalopp några gånger. Det har varit med blandat resultat, men vår bästa prestation var en 3:e plats :)    Han har en seger, som han tog tillsammans med Kimberley Curran (www.hurdleracin.webs.com - det är hon som fotat bilderna i detta inlägg och det över).

Världens mysigaste ponny, även om han leker rodeoponny lite då och då Flört

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
2009-12-11 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har inte så många bilder, men här är en bild på ridskoleponnyn Diesel och jag från Angarn. (Vi är till höger)

Vet tyvärr inget om honom förutom att vi startat 2 gånger(på täby galopp och några små träningstävlingar) , han är en c-ponny och att han är runt 18 år..

Upp till toppen
Annons: