Annons:
Etikett01-allmänt-om-galopp
Läst 1187 ggr
Ahnna
2009-12-05 19:16

Galopp-Nytt

Finns tidningen Galopp-Nytt fortfarande? Jag fick några nummer av den 2007 (tror jag) för att jag hade gått amatörtränarkursen ett par år tidigare så jag blev prenumerant det året. Men sedan dess har jag inte hört nåt mer om den, är den nerlagd kanske?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Linnea
2009-12-06 10:54
#1

Har ärligt talat inte hört talas om den, var ju lite aktiv det året men den tidningen har jag inte sett.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
2009-12-06 11:02
#2

#1 Den fanns i butiker en period, vet jag, men jag fick ett par nummer hemskickade för att min adress fanns registrerad hos Svensk Galopp efter tränarutbildningen. Enligt redaktionen så skickade de ut nummer 1 och 2 till alla som de visste var aktiva inom galopp för att visa att tidningen fanns och för att få folk att prenumerera. Men vad som hände året efter vet jag inte.

Bland annat Nadja Bellander skrev artiklar till Galopp-Nytt, och hon är ju saklig och bra på att ta fram kärnan i ett ämne. Tidningen innehöll allt från miljötips i stallet till stuteribesök och intervjuer med tränare och jockeys.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
2009-12-06 11:04
#3

Förlagan till galoppmagasinet kanske?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
2009-12-06 11:09
#4

#3 Så vitt jag förstår så fanns Galoppmagasinet samtidigt, så det är ju möjligt att Galopp-Nytt blev utkonkurrerad. Galopp-Nytt var ju som en liten dagstidning och hade inte lika fina bilder/tryck som Galoppmagasinet. Det var också en betydligt tunnare upplaga.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
2009-12-06 11:11
#5

Såhär såg första numret ut.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
2009-12-06 11:11
#6

Ja så kan det ha varit.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Hermelina
2009-12-06 21:12
#7

Synd att det inte finns kvar (jag har då inte sett tidningen?!) Det finns väll en tidning som heter typ ridsport eller nåt? (i riktig tidningsform, typ som aftonbladet)

aracing
2009-12-06 21:15
#8

#7 Ja det finns det, men där står det nog inte så mycket om galopp.. Mest dressyr, hoppning etc. Tungan ute

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Ahnna
2009-12-06 21:20
#9

#8 Och avel! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
2009-12-06 21:36
#10

Ah nu känner jag igen den, när jag såg bilden!

Upp till toppen
Annons: