Annons:
Etikett02-avel-hästhälsa
Läst 1630 ggr
Ahnna
12/23/09, 10:04 PM

Hur kratsar ni hovarna?

När jag började med galopp på 90-talet så kratsade "alla" alltid alla 4 hovarna från vänster sida. (Det sparar tid och tid är ju som bekant pengar…) Det var helt enkelt så man gjorde och det var bland det första jag fick lära mig.

Hur gör ni, ni som har galoppörer eller jobbar i galoppstall? (Engelskt fullblod, arab, ponny, whatever.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
aracing
12/23/09, 10:07 PM
#1

Jag kratsar oftat alla hovar från samma sida. Dock går det inte alltid på ponnysarna i mitt stall, känns som att de behöver en del träning.. :P

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Ahnna
12/23/09, 10:09 PM
#2

#1 Ja, verkligen! Första gången jag gjorde det på min ena ponny så såg hon väldigt frågande ut! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

aracing
12/24/09, 12:14 AM
#3

#2 Haha :)  Eftersom det inte är direkt vanligt att lyfta alla hovarna från samma håll inom övriga genar i hästsporten (inte vad jag vet iaf), så har inte hästarna hoss oss så bra koll. Det tog mig 3 månader att lära Terry x)  Han hade lite problem med balansen typ.. ;D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

ellinorrasmusson
12/24/09, 12:25 AM
#4

jag kratsar alltid alla från samma sida, ren vanesak. Min ponny tycker nog jag är knäpp när jag gör det, men han lyfter snällt haha :)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Ahnna
12/24/09, 10:17 PM
#5

Hur många av er kratsade hovarna från samma sida innan ni började med galopp?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

aracing
12/24/09, 11:01 PM
#6

#5  Inte jagm  visste inte ens om att man kunde göra på det sättet xP

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Linnea
12/25/09, 10:45 AM
#7

#5 Inte jag, har bara gjort det några få gånger för jag tycker det är krångligare.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
12/25/09, 6:46 PM
#8

Jag kratsar alltid alla hovar från samma sida. Iallafall i galoppstallar. Det är faktiskt så att många utav dom knappt kan bli kratsade från två sidor, dom tycker det är jätte konstigt och fäktar gärna med bakbenen då.

På min medryttarponny kan jag dock inte göra det. Hon kan det inte och jag rider bara en gång i veckan på henne så jag orkar inte försöka lära henne då hon bara blir förvirrad om jag kommer där som en tomte en gång i veckan, typ Tungan ute

Upp till toppen
Annons: