Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1191 ggr
Linnea
2010-01-06 12:04

OT- Hästar jagade av hundar

Flera ekipage har blivit jagade av lösa hundar i skog i Helsingborg. Ägarna har varit helt oförstående och tyckt att deras hundar har rätt att vara lösa.

Jag som själv blivit jagad av hund när jag ridit tycker detta är, ursäkta språket, förjävligt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Ahnna
2010-01-06 13:19
#1

Ibland undrar jag hur hundägare tänker. Jag har själv hundar och de gånger de beter sig illa så gör jag vad jag kan för att stoppa det illa kvickt. Tyvärr verkar inte alla hundägare tänka så…

En gång var jag ute och red på en stoooor åker. 300-400 meter bort, på andra änden, såg jag två personer som hade ett par samojeder som sprang lösa. Min dåvarande häst var inte rädd för hundar så jag brydde mig inte utan red vidare. En minut senare kommer en av hundarna sättandes rakt över fältet och springer runt, runt, runt mig och hästen, skällandes oavbrutet. Vad gjorde ägarna? Stannade, glodde och sa inte ett ljud och gjorde inga försök att locka till sig hunden. Jag försökte trava därifrån, men det tog åtminstone en minut av gällt skällande innan vovven gav upp och sprang iväg igen.

Hade det varit min hund så hade jag stolpat tvärs över fältet med raska kliv och tagit tag i jycken och förklarat väldigt tydligt att man inte beter sig så mot hästar! Skrikandes Jäklar i min låda vad arg jag var den dagen! De där ägarna ska tacka sin lyckliga stjärna för att hästen inte var rädd och för att de befann sig så långt bort att jag inte kunde komma åt dem! *morrrr*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
2010-01-06 20:18
#2

Men herregud vad oförskämt av ägarna att inte göra något!

Upp till toppen
Annons: