Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1127 ggr
Hermelina
2010-01-27 20:34

Snöstorm!

Jisses vilken snöstorm det är här!

Jag skulle till stallet idag och resan dit började allt annat än bra. För det första så kom inte min buss som bara tar 15 min, så istället får jag ta en buss som tar 40 minuter + 15 min extra för att underlaget var så halt…

När jag kommer fram till centrum hade jag blivit lovad skjuts, men i sista sekund ändrades det så då fick jag pulsa i snön upp till stallet, och den lilla turen tar väll 15 min i vanliga fall men nu tog det nog 30 min pga snövädret..! Släpandes på ridstövlar och väst och allt Tungan ute

Sen när jag kommer fram till stallet ringer min kompis som äger hästen jag är medryttare på och säger "Hästen behöver inte ridas idag" Och det finns inte så jättemycket annat i det stallet att göra, så det är väll bara att fylla mat, borsta lite och åka hem igen.. och min kompis som bor rätt nära stallet *_*

OCH SEN när jag ska åka hem, kommer inte den bussen heller :) Bara att pulsa ner till centrum IGEN haha xD Såg ut som en snögubbe när jag kom på bussen, busschafören lät mig tom. åka gratis för han tyckte synd om mig, "jag såg så kall och blöt  åka ut" Tungan ute

Så ja, ingen toppendag i stallet kasnke :) Hur har ni haft det idag?

Annons:
ellinorrasmusson
2010-01-27 20:38
#1

mamma skjutsade mig till jägers imorse, sen gick jag ner till hagarna med min passhäst och sen mockade jag x] sen gick jag till coop i 300 minusgrader och snö rakt i ögonen, och sen vidare till katta och fortsätta mocka och hjälpa till hos henne x] sen satt jag kvar till fem och väntade på att pappa skulle hämta mig hahaha, det är typ allt jag har gjort idag x]

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
2010-01-27 20:39
#2

Låter som en riktigt rolig dag :P   Själv har jag tråkat ihjäl mig i skolan, och även jag hade problem med att ta mig hem. Men det var inte i närheten av din resa :P

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
2010-01-27 20:40
#3

Haha okej xD Ooj 300 minusgrader låter mycket :D åja, det där med snön känner jag igen ;P

ellinorrasmusson
2010-01-27 20:43
#4

Okej, 300 minusgrader kanske inte var sant, men det var inte långt ifrån x]

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

emmajuneskans
2010-01-27 22:36
#5

Hehe, det låter kul, tkr bara att hon som äger hästen kunde sagt det lite tidigare :o

Själv hade jag UTEgympa, ja du läste rätt!! Lärarna e ju seriöst dumma xD

aracing
2010-01-27 22:48
#6

#5  Haha, och du rullade dig i snön som protest eller? x)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Linnea
2010-01-28 09:58
#7

#5 Skridskor och skidor kan man ju åka på utegympa så här års.. Men ni spelade kanske snöfotboll?

Själv har jag inte gjort alltför mycket.. Åkte till stallet och mockade. På söndag ska han flyttas hit till grannen, äntligen ett ridhus!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
2010-01-28 19:07
#8

Vi spelade snörugby förra året ute :)  Haha, man fick ha på sig plastpåsar på fötterna och sen gympa skor. Jag var enda tjejen som ville vara med, så det var jag och 13 killar haha :) Alla andra tjejer valde att spela badmington.

emmajuneskans
2010-01-29 19:26
#9

#6 haha japp, och så fick man ju gå hem från sista lektionen för att jag va så blöt Skrattande

#7 nä vi hade catch the flag, vilket betyder att man ska springa över en fotbollsplan, och det va inte lite halt under snön Tungan ute

Upp till toppen
Annons: