Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1557 ggr
emmajuneskans
1/17/10, 6:42 PM

Om dig

Tävlar du ponnygalopp eller på stora galoppen?

Om ponnygalopp vilken kategori och vilken häst?

Om stora galoppen, vilken licens har du?

Första galoppminne:

Bästa galoppminne:

Sämsta galoppminne:

Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig)

Namnet på första hästen du red/ägde:

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar:

Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut:

Annons:
emmajuneskans
1/17/10, 6:51 PM
#1

Jag kan börja då Tungan ute

Tävlar du ponnygalopp eller på stora galoppen? Ponnygalopp men vill så snart som möjligt börja tävla på stora galoppen

Om ponnygalopp vilken kategori och vilken häst? Jag har mest tävlat På gold vin diesel, kat C

Om stora galoppen, vilken licens har du? -
Första galoppminne: Typ när jag såg ponnygalopp för första gången

Bästa galoppminne: Många bra, hehe. Men typ när jag fick rida fullblod för första gången eller när en tränare sa att jag skulle bli en riktig stjärna om något år Skrattande

Sämsta galoppminne: Egentligen ska man bara gå framåt och inte se tbx men kanske när min ponny frös i starten och vi kom iväg 100 m efter alla andra Skrikandes

Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig)  Ninni Westerlund e grymt trevlig och rider awesome, Rebecca Colldin också Skrattande

Namnet på första hästen du red/ägde: Första hästen jag red var en supersöt shettis som hette Nelly <3<3

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar: Haha räknas klubbtävlingar för i sånt fall så har jag tävlat hoppning

Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut: Den var typ grön? med alla kort-ess på asså spader och så, eller den som princess emma har, haha Glad

aracing
1/17/10, 8:05 PM
#2

Okej, min tur då Flört

Tävlar du ponnygalopp eller på stora galoppen? **Ponnygalopp ;)
**
Om ponnygalopp vilken kategori och vilken häst? De senaste starterna har det blivit på Alfons (C-ponny) och Hagens Charlie (D-ponny)

Om stora galoppen, vilken licens har du?   -

Första galoppminne: När jag kollade på en galopplektion i stallet
Bästa galoppminne: **Första gången jag red fullblod, och fick massvis av beröm av tränaren :)  Även varje gång jag känner att jag utvecklas
** 
Sämsta galoppminne: **När jag ramlade av inne på Täby Galopp, då min häst tvärnitade (ett annat ekipage stannade efter mål), och sedan  bockade. Pinsamt!
**
Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig): **Jättesvårt, det finns så många bra jockeys med olika styrkor. Men jag gillar Rebecca Colldin, hon rider bra, och är otroligt bra på att rida fram hästar utan spö. Sedan måste jag även säga Inez Karlsson, min största idol i princip.
**
Namnet på första hästen du red/ägde: Günther  x)

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar: Hoppning, dressyr & terräng (på klubbnivå)

Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut: Ingen aning, jag gillar många. x)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

emmajuneskans
1/17/10, 8:52 PM
#3

Måste bara tillägga att jag tkr om Inez karlsson och Mike Smith, haha Skrattande

aracing
1/17/10, 9:06 PM
#4

Just det, Mike Smith också :D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Hermelina
1/17/10, 9:23 PM
#5

Tävlar du ponnygalopp eller på stora galoppen? Tävlar inte aktivt just nu men har startat ponnygalopp

Om ponnygalopp vilken kategori och vilken häst? Kat. C med Gold Win Diesel

Om stora galoppen, vilken licens har du?

Första galoppminne: haha måste nog vara när jag var uppe i Murjek (Norrland) och såg torsdagsgaloppen på tv. Försökte filma tv rutan för jag var så facinerad. Eller vänta, hade jag gått på mitt första ponnygaloppläger då? Äsch minns inte, dte var så länge sen..
Bästa galoppminne: Min första tävling kan jag inte säga då jag var så nervös så jag fick ont i magen.. Men träningstävlingarna (ponnygaloppen) när jag och Diesel vann för det gick såå fort haha. Sen när jag fick rida snabbjobb på fullblod första gången också såklart.

Sämsta galoppminne: Svårt att säga. Kan ha avrit när jag ramlade av Star Crusher i hindergården inne på täby. Det var riktigt otäckt, han bockade och sparkade som en galning och jag landade mellan hans framben på något vänster. Dessutom blev jag helt lerig av dt:n och stukade armen rejält!

Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig) Jadu. Gillar Tina långström eller vad hon heter, hon med den långa flätan? Elelr är det Annelie kanske.. Äsch, vet inte.

Namnet på första hästen du red/ägde: Bilbo Bosse Bus! haha, en shettis jag red när jag var knappt 5 år.

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar: Tävlar inte aktivt längre (har ingen egen häst) men har tävlat en del dressyr. (LB och LA)

Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut: Ingen aning. Kanske den helrosa som jag såg i galoppmagasinet?

Hermelina
1/18/10, 10:50 PM
#6

Är det inga fler som vill berätta om sig själva? :)

Annons:
Linnea
1/19/10, 9:43 AM
#7

Jag kan men inte just nu, det var så många frågor så "tidigt" på morgonen..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Jockeytilda
1/21/10, 9:17 PM
#8

Tävlar du ponnygalopp eller på stora galoppen? Ponnygalopp :D

Om ponnygalopp vilken kategori och vilken häst? Senaste sesongen b-ponny

Om stora galoppen, vilken licens har du?

Första galoppminne: När jag var åtta och tittade på globen horse show och jag såg shettisgaloppen och sa till mamma att jag ville tävla galopp för då kunde jag vara med där (trodde jag) och mamma sa okej vi får leta reda på en galopridskola då.

Bästa galoppminne:**Första gången jag red med min nya dress och jag hade berthman och spekern sa tre ggr under loppet att nummer tre hade en bra dress för den syndes så bra eftersom den är neongul.
**
Sämsta galoppminne: **Rammlade av och fick sprickor i revbenen. det gjorde ont
**
Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig)jag har inte så stor koll på jockys från stora galoppen tyver

Namnet på första hästen du red/ägde: Bebban en toyhorse när jag var fem

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar: **hoppning, terräng, dressyr och gymkana på klubb nivå
**
Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut:

Min såklarrt, nä skoja jag så en jätte cool svart dress men ljusblåa eldflammor det var någon på ponny galoppen som hade en sån när jag tävlade någon av mina första tävlingar, jag kommer ihåg den eftersom jag tyckte den var så cool

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Hermelina
1/31/10, 6:45 PM
emmajuneskans
2/2/10, 7:04 PM
#10

Hehe läste lite snabbt och tyckte det stod prutt xD

Men är det ingen annan som vill berätta lite om sig själv ?? Skrattande

Liiniz
2/4/10, 8:30 PM
#11

Jag tävlar ej inom galopp, aldrig varit någon tävlingsmänniskaTungan ute men jag svarar på de andra frågorna

Första galoppminne: Det var när jag för första gången gick in i ett galoppstall och blev helt fast för hästarna, speciellt en liten tös vid namn Wind Ibson (alltid varit största favoriten, vet dock ej var hon är idag)

Bästa galoppminne: Det finns många att välja mellan men jag måste nog säga att det var första gången som jag red fort, det var då jag visste att jag alltid skulle vara fast för galoppen.

Sämsta galoppminne: Skulle säga att det var när jag såg en häst på tävling bryta benet. Jag kan klara av att ramla av men att se när en häst skadar sig så, så krossar det mitt hjärta =(

Vilken jockey på stora galoppen tycker DU är bäst? (helt enligt dig) Jag har inte en aning vem jag tycker är bäst då jag beundrar alla som rider löp överhuvudtaget

Namnet på första hästen du red/ägde:Kommer ej ihåg vad hästen heter men den stod på ridskolan som är på jägersro, var en riktigt stor bjässe xD

Andra grenar än galopp som du tävlat/tävlar:Har bara tävlat på nån ridskolehoppning ca 2 gånger, men som sagt är jag ingen direkt tävlingsmänniska xD

Beskriv hur den snyggaste dressen du sett ser ut: Har ingen direkt koll på dressarna  så kan tyvärr inte svara på det =P

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
2/5/10, 9:29 AM
#12

#11 Gå in på svenskgalopp.se, tryck på Info&Fakta - Sök Sportinfo - Häst. Där hittar du Wind Ibsons ägare.

För övrigt har hon samma mamma som Karolinas häst Terroir Ibson (Karolina som är Sajtvärd på engelskt fullblod).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2/5/10, 11:57 AM
#13

#12 har gjort det men hittar inte ägaren var ägaren bor etc. hade kunnat behöva det då det finns flera vid samma namn. Men tack för tipset Skrattande Jag har hört av mig till henne innan angående Ibbe då han stod i samma stall som jag brukade komma och hjälpa till i =D Han var en av mina små favisar den lilla kelgrisen ;) Thanks for the help =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Linnea
2/5/10, 1:19 PM
#14

#13 Antingen kan du ringa svensk galopp och höra om du kan få telefonnummer eller så kan du ringa alla på eniros lista Tungan ute

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2/5/10, 9:09 PM
#15

#14 Haha har funderat på att ringa de  som kommer upp på listan inom skåne iaf, får nog ta och göra det, vem vet det kanske bli jackpott ;) Men tack för tipsen har fått upp hoppet lite om att jag faktiskt kan hitta henne =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: