Annons:
Etikett04-utrustning
Läst 2166 ggr
Linnea
2/4/10, 10:39 AM

Köpt nåt?

Har ni köpt något till er själv eller hästen på sistone?

Har ju börjat rida nu igen och blev så trött på min hjälm. Har haft för liten hjälm i nästan 8 år (fråga inte varför för jag har inget bra svar) men nu äntligen fick jag tummen ur och inhandlade en ny hjälm och chaps faktiskt. Jag skulle dra på dom gamla i förrgår och då kom jag på att dragkedjan var kass, skoningen har släppt till hälften på den ena också (bara lite på den andra). Vilken kvalité..jag menar jag har ju bara haft dom i 10 år eller nåt Flört!

Tänk! En hjälm som passar! Otroligt, idag ska jag nog rida ut i snöööön.. (galopp, inget annat passar min herre).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Ahnna
2/4/10, 10:53 AM
#1

Nej, men jag konstaterade att unghingstens grimma är på gränsen till för liten (och han växer ju fortfarande) och att hans grimskaft gick sönder när det blev sådär kallt häromdagen. (Metallspännet sprack.) Så jag skulle behöva åka och köpa nya grimmor och grimskaft - fler än en av varje för att ha i reserv. Synd bara att den butiken som är närmast inte har några snygga grejer (vi snackar gräsligt fula saker) och den butiken som jag helst handlar i ligger så långt bort… Granngården finns ju också, men de har nästan aldrig några saker i rätt storlek till mina hästar. *mummel*

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
2/4/10, 11:05 AM
#2

Jag har ingen egen häst, men jag köpte ett ländtäcke (begagnat av min förra medryttarhästs ägare) som jag alltid älskat! Det är ett sånt blått ulltäcke som är av märket Sverigetäcket. Red alltid med det när jag var medryttare på Adam förut så blev superglad när hon frågade om jag ville köpa det :D (Det är i bra skick ^^)

Sen har jag väll inte köpt så mycket mer.. Är tvungen att spara pengar till mina kanin importer från Holland i vår. Köpte ju dressyrstövlar till mig själv, men det var för ett bra tag sen nu!

Diizkmedel
2/4/10, 4:49 PM
#3

Jag har nog köpt en del :P

Ett par bruna ridbyxor, Vita benskydd till frambenen och till bakbenen, rosett m. stenar i som jag ska ha i håret på tävlingarna, nya vita ridhandskar, fleece täcke (blått), vita blåa benlindor, ett nytt träns och ska köpa nya chapse (stavning?) och antagligen en ny tävlings kavaj samt en nya huva i grått och rosa då jag syr ett schabrak i grått och rosa på slöjden.

Och ändå har jag ingen häst xD Inte ens en medryttar häst för tillfället xP

That that don't kill you can only make you stonger

aracing
2/4/10, 6:27 PM
#4

Jag köpte en ryktpåse,  men annars har jag inte köpt något ;P

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Liiniz
2/4/10, 6:39 PM
#5

Jag har köpt nya hjälmöverdrag och ett par nya ridglasögon då mina förra ramlade av hjälmen på nåt vis när under en ridtur och man vill verkligen inte rida bakom någon på sand utan brillor xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
2/4/10, 6:51 PM
#6

#3 Oj det var inte dåligt :D Många saker ^^^Bra för framtida hästen, inte sant? ;))

#4  Har du broderat något på den? :)

#5 Nej usch det är inte kul >_< Vart köpte du överdragen ifrån då? :)

Annons:
Diizkmedel
2/4/10, 6:58 PM
#7

#6 Japp, fast kanske inte om jag växer mer xD För allt är för ponny/cob, har bara ett fullträns och ett full Schabrak :P

That that don't kill you can only make you stonger

Liiniz
2/4/10, 7:22 PM
#8

#6 jag köpte dem på jockeytack.com, både brillorna och hjälmöverdragen =) Gillar brillorna grymt mkt kan jag säga, de kallas TKO Evolution GooglesGlad Men mitt favoritöverdrag genom tiderna köpte jag hos Eva Petterson =D

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
2/4/10, 7:32 PM
#9

#7 Haha okej x)

#8 Aha så det blev nät shopping ;D Jag skulle också behöva köpa ett par nya glasögon! Jag ramlade av och då spräcktes dom Skäms Brukar köpa på Täby stall och foder eftersom det är nära, men jag kasne testar att köpa via internet ^^

Liiniz
2/4/10, 7:48 PM
#10

#9 de jag köpte är väl en lite dyrare sort men prisvärda iaf, rekommenderar dem starkSkrattande Usch det e superstörigt när sånt händer, har en gång haft en helt ny pisk som en häst trampade på när jag föll av. men man ska väl vara glad för att han inte trampade sönder min hand istället för det var inte långt ifrån xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
2/4/10, 7:56 PM
#11

#10 Ja precis Tyst Vart rider du? :)

Liiniz
2/4/10, 8:13 PM
#12

#11 Just nu rider jag inte så mkt tyvärr men ibland följer jag med min tjejkompis och rider hos Lisa Gautier och ska nog börja rida lite för Alan Jack igen då jag känner att jg måste öva upp sits och sånt då jag glömt mkt xD

Funderar på att åka till British Racing School nästa år så då kan man behöva träna upp benmusklerna igen xO haha

Sj då??

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

aracing
2/4/10, 8:16 PM
#13

#6  Japp,  det står   Amelie på den ;) Kanske slänger in en bild sen :)

#12 Åh, BRS verkar så himla kul! Skrattande

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Hermelina
2/4/10, 8:21 PM
#14

#12 Jag rider lite här och var :P

#13  Ja skicka in en bild :D

Liiniz
2/4/10, 8:37 PM
#15

#13 Aa längtar så, har velat åka dit ända sen jag började med galopp, var 11 då och e snart 19 xD Ska bara gå ner lite i vikt så är jag redo för det =D

#14 oki men det låter kul =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Jockeytilda
2/6/10, 2:07 PM
#16

Jag har gjort stora gula inköp. Ett gult hoppshabrak, Neongult PVC träns (väntar på martingallen) neongult ländtäcke, gul rumpvärmare för galoppsadel, gult fleesländtäcke, hjälmöverdrag blå med vita och råsa stjärnor, limegrönt nosludd, gröna rosetter till man o svans och jag ska beställa ett neongult tyg och ett neongrönt tyg som jag ska sy ett hjälmöverdrag av. Jag fundrar på att köpa en gul luva och gula benskydd.

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Diizkmedel
2/6/10, 2:40 PM
#17

Jag har gjort ett Blått inköp :) Blå benlindor, blått fleece täcke, blåa benskydd fram o bak, blått sett till tävlingar när man ska knoppa man osv.Blått grimmskafft, blå grimma samt blått nos/nack ludd. Kmr antagligen att köpa ett blått träns oxå.

Grönt inköp: Gröna benlindor, grön grimma, grönt flugskydd, grönt grimskafft, gröna rosetter till manen mm.

Tungan ute

That that don't kill you can only make you stonger

Ahnna
2/6/10, 3:10 PM
#18

Jag shoppade också blått igår. En ny grimma till unghingsten, två grimskaft och ett hönät - allt i blått.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Diizkmedel
2/6/10, 3:12 PM
#19

#18 Vill köpa ett hönät i blått, men vart hittar jag det? Förvånad

That that don't kill you can only make you stonger

Ahnna
2/6/10, 3:21 PM
#20

#19 Granngården 35:-. Men det var verkligen klarblått, inte marinblått. Ganska litet också.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Diizkmedel
2/6/10, 3:25 PM
#21

#20 Tack =) Det är klarblått jag vill ha :)

That that don't kill you can only make you stonger

ellinorrasmusson
2/6/10, 6:22 PM
#22

haha, det senaste jag köpte var väl ett regntäcke till min ponny, nu är det dags att köpa en ny hjälm då den andra är lite krossad haha!

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

emmajuneskans
2/7/10, 5:59 PM
#23

Köpte en ryktpåse och vinterchaps för inte så länge sen och så fick jag ett täcke idag Skrattande ska ta och köpa ett snyggt hjälmöverdrag också :) och så ska jag börja spara till en träningssadel …

aracing
2/7/10, 6:43 PM
#24

Fick du ett träningstäcke? :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

emmajuneskans
2/7/10, 9:04 PM
#25

Näe, ett fleece svettäcke typ, fast de e typ för B ponny? 105 cm så jag tänkte höra om Felicia ville ha/köpa det till Hampus ;)

aracing
2/7/10, 9:26 PM
#26

Okej ;)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Ahnna
2/8/10, 4:57 PM
#27

#25 Ett täcke i stl 105 passar nog bäst på en standardshettis eller möjligen en mycket liten B-ponny.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
emmajuneskans
2/8/10, 6:59 PM
#28

Japp Hampus e en väldigt liten B Skrattande

Upp till toppen
Annons: