Annons:
Etikett12-internationellt
Läst 1278 ggr
Linnea
3/4/10, 12:59 PM

Dubai World Cup 27 mars

The Dubai Racing Carnival närmar sig sitt slut och finalen Dubai World Cup som rids den 27 mars.

Två svensktränade hästar finns på plats: Calrissian och Snow Runner. De ska åter pröva lyckan innan de ska hem igen.

Först ut är Snow Runner som möter hårt motstånd i Grupp 3-löpningen Mahab Al Shimaal över 1200 meter på allvädersbanan. Med sina 97 i officiell ranking är han lägst handicappad i löpet vilket visar vilka bra hästar som finns på plats i Dubai. Förstapriset är 200.000 dollar. Han kommer att ridas av irländaren Pat Smullen.

Calrissian ska starta på gräs och femteplatsen för två veckor sen tyder på att en bra form är på gång. Distansen är 1200 meter och rids på en rakbana vilket bör gynna honom. Precis som senast så är det Ted Duncan som rider honom.

Per-Anders Gråberg är också i Dubai. Han är förstejockey hos norske Niels Petersen i år och på fredag får han chans att testa gräsovalen med Stall Zuccinis nya häst Timely Jazz.

Läs mer om svenskarna i Dubai här.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Linnea
3/4/10, 1:25 PM
#1

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
3/4/10, 2:25 PM
#2

Sitter just hu och tittar på TV där dom pratar med Vanja Sandrup. Åhhhhh vad jag vill dit! Dubai verkar så häftigt och banan är ju bara så otrolig :O

Linnea
3/4/10, 3:11 PM
#3

Det hade varit häftigt att komma dit!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
3/4/10, 3:44 PM
#4

Jag vill också åka dit =) Får man väl ta och göra ngn gång när man är äldre =P

Tänka sig att man brukade hjälpa till i det stallet på helgerna under flera år, innan vanja tog över stallet =P Saknar det stallet =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
3/4/10, 7:01 PM
#5

Gud vad jag vill bo utomlands! Jag längtar tills jag blir äldre, då ska jag försöka resa och jobba hos tränare i andra länder om det går…!

Linnea
3/5/10, 10:33 AM
#6

Den officiella sajten för tävlingarna finns här.

Meydan city där också den nya banan finns:

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Upp till toppen
Annons: