Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1692 ggr
Diizkmedel
3/20/10, 4:57 PM

Alonso <3

Min älskling Alonso har blivit tillsalu. Han står på Stall Malmborg och jag orkar inte med att ennu en av dem hästar jag fastnat för åker. Någon som vet hur man kan övertala sina föreldrar att köpa en häst?

Och inget blev bättre då han gnäggade åt mig och var den enda hästen som reagerade när jag kom in i stallet idag och gick fram och tillbaka längs gallret i boxen enda tills jag kom.

That that don't kill you can only make you stonger

Annons:
Linnea
3/21/10, 9:13 AM
#1

Ingen aning, jag lyckades aldrig övertala mina. Jag köpte min första när jag var 19.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
3/21/10, 10:49 PM
#2

Aw =/ Är det andelar eller är det bestämt att hästen ska flytta?

Diizkmedel
3/21/10, 10:51 PM
#3

#2 Nej, han ska bli ridhäst nu. Jag tror att det är för att hans bakhovar inte håller för galopp och för att jag tror han tröttnat lite :/

That that don't kill you can only make you stonger

Hermelina
3/21/10, 11:02 PM
#4

Aha vad tråkigt..  det låter sorgligt men hästar kommer och går i galoppstall :S

Diizkmedel
3/21/10, 11:07 PM
#5

#4 Ja, men jag kommer typ i alla fall att få reda på vart han åker :P

That that don't kill you can only make you stonger

Hermelina
3/21/10, 11:13 PM
#6

#5 Alltid någon tröst ;)

Annons:
EmelieJolly
3/23/10, 1:57 PM
#7

Köp honom och ha honom på östermalms ! :) det skulle va så kul!

Diizkmedel
3/23/10, 4:16 PM
#8

#7 Emelie gumman, nu var ju frågan HUR jag ska övertala mina föäldrar att köpa honom… Eller betalar du? Guld i munxP

That that don't kill you can only make you stonger

EmelieJolly
3/23/10, 6:11 PM
#9

hehe men det är bara att tjata och sen fråga om du får provrida och sen när du har provridit så är du ett steg närmare och sen bara tjatar du :)

Linnea
3/24/10, 3:49 PM
#10

Skriv upp på en lapp allt som kostar kring hästen, ta reda på vad försäkringen hade kostat, stallplats, foder och allting.

Fundera också över hur du ska få tid, ex vara mindre på ridskolan eller vad det nu kan vara.

När du tänkt igenom allt så tala om det för dina föräldrar. Den vanligaste orsaken till att man får ett nej är att det 1. är för dyrt eller 2. tar för mycket tid.

Har du tänkt på allt det i förväg så kommer det att bli lättare. Det kanske inte funkar ändå men då vet dom iaf att du har klart för dig vad som krävs.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Diizkmedel
3/25/10, 7:40 AM
#11

#10 Tack så hemskt mkt! Ska redan börja! :)

Och det kommer bli lättare efter som att jag ska bo på internat på Berga naturbruks gymnasium där man kan ställa upp en egen häst för endast 2000:-/mån =D

That that don't kill you can only make you stonger

Linnea
3/25/10, 8:23 AM
#12

Är 2000 billigt? Jag betalar nästan 2000 men här är det rätt dyrt. Vad är den "normala" stallhyran där du bor?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

EmelieJolly
3/25/10, 8:32 AM
#13

i stan är det 8000 kr för en box och sen måste man ju betala massa annat + att om man vill att dom ska gå i en liten lerhage tre gånger i veckan kostar det typ 600 kr extra så det blir typ mer än 9000. Helt sjukt..

Annons:
Linnea
3/25/10, 9:29 AM
#14

#13 VA?! Du måste skoja! Det är ju helt sjukt! Snacka om att försöka göra hästsport till rikemanssport igen. Det är dyrt nog som det är.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

EmelieJolly
3/25/10, 3:08 PM
#15

Ja det är helt sjukt. Och det är inga hagar, dålig stämning och man får bara rida på speciella ridhustider.

Linnea
3/25/10, 5:06 PM
#16

#15 Vem sjutton vill ha ett sånt stall?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Diizkmedel
3/25/10, 5:17 PM
#17

#16 Dem som inte har tid att åka någon annan stans, och vissa snobbar :P

That that don't kill you can only make you stonger

Linnea
3/26/10, 8:13 AM
#18

#17 Jo men jag menar stallägaren.. Jag hade då inte velat ha mitt stall fullt med folk som skapar dålig stämning och sånt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Diizkmedel
3/26/10, 8:35 AM
#19

#18 En av dem som äger stallet skapar dålig stämning själv :P

That that don't kill you can only make you stonger

Linnea
3/26/10, 9:30 AM
#20

#19 Kul…=(

Hur går det med övertalandet?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Diizkmedel
3/26/10, 9:45 AM
#21

#20 Håller fortfarande på med räkningen :P

That that don't kill you can only make you stonger

Upp till toppen
Annons: