Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 690 ggr
Hermelina
2010-05-28 00:53

OT - Ponnyletande

Nu försöker jag hitta en foderponny som jag kan låna över sommaren, annars till hösten och sedan frammåt. Svårt är det att hitta en lämplig. Med lämplig menar jag inte över ca 17 år, ej triangelmärkt/bara till avel eller promenadridning osv..

Men jag ska hitta någon bra D-ponny som jag kan träna och tävla lite på! Glad

Har ni några erfarenheter av lån av ponny och sådant? Vad tycker ni man ska tänka på? Vad är det för skillnader när man köper repektive lånar?

Hittade nämligen ett stall idag som verkar väldigt bra + att hyran inte är skyhög, så nu börjar jag så smått leta ponny igenOskyldig

Annons:
Linnea
2010-05-28 11:08
#1

Jag vet en del som velat låna ponny/häst över sommaren men jag tror att det är ganska svårt att hitta. Jag har ju själv letat fodervärd åt stora hästen och där har kommit en del förfrågningar om att ha honom över sommaren men det löser ju inget för mig. Då har jag samma problem med att hitta ny fodervärd om bara 2-3 månader.

Men ja det finns kanske nån som vill låna ut bara några månader men jag vet inte. Du har inte funderat på att bli fodervärd på lite längre tid, över vintern eller så? Då är det nog mycket lättare att hitta en ponny.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
2010-05-28 19:46
#2

#1 Jag menar att låna en ponny from sommaren till typ nästa sommar eller så, :)

Linnea
2010-05-31 11:54
#3

Aha ok.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
2010-05-31 16:50
#4

#3 Japp.. :) Men du har rätt, det är svårt att hitta! Även om det så är för en längre tid.. :( Mest större hästar, svårt med ponnysar..

Hermelina
2010-06-03 19:43
#5

Funderar även på hästuthyrning, Tenhults

Upp till toppen
Annons: