Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1731 ggr
Liiniz
5/24/13, 7:31 AM

Elitloppet

Detta är off-topic men i helgen är det elitlopp uppe i Sthlm. Det är något alla borde se även om man inte är så travintresserad. Själv tar jag flyg upp till Sthlm idag för att se elitloppet i helgen (jag är inget vidare travintresserad men tycker att det ska bli extremt roligt). Har hört att det ska vara en otrolig stämning, en sådan stämning som vi alla önskar att det skulle finnas på galopptävlingar i Sverige. Vilka kommer att titta på det i helgen? =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
[[AcsJulia]]
5/24/13, 7:38 AM
#1

Jag kommer att vara där, precis som de senaste fem åren! :D Stämningen är verkligen OBESKRIVBAR! 30. 000 personer som applåderar och hejar på när hästarna är ute på banan och värmningsjoggar… Inte illa alls!

Liiniz
5/24/13, 7:45 AM
#2

Det ska verkligen bli kul att vara med om sådan stämning :-) längtar!! ;-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

[[AcsJulia]]
5/24/13, 7:47 AM
#3

#2 Du kommer INTE att ångra dig! :D

[ellenlindman]
5/25/13, 2:49 PM
#4

Kommer inte vara där men antar att det är häftigt. Är något speciellt med hästtävlingar, precis som Liiniz säger!

Brukar susa i magen på mig när hästarna släpps för nedstartsgaloppen och dundrar förbi även om det bara är ett vanligt lunchlopp!

Tänk då på hur det skulle vara att vara en av 170.000 människor på Kentucky Derby… dit måste jag någon gång i livet.

[Appelqvist]
5/26/13, 12:06 PM
#5

Jag skulle åkt dit med min klass redan i fredags, men är man student och bor i egen lägenhet så finns inga pengar över.. så dom fick åka utan mig :/

Liiniz
5/27/13, 5:16 PM
#6

Nu är man hemma igen!! Har haft en helt underbar helg i Sthlm, jag lär åka dit fler år för att se elitloppet. Trots dåligt väder på söndagen så var det god stämning och man träffade mycket trevligt folk. Tips till alla: har man möjlighet att åka till elitloppet…. TA DEN!!

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
[Appelqvist]
5/27/13, 6:36 PM
#7

Jag hörde att det var en toppenhelg. Men vilken skandal kretsen kring Commander Crow gjorde! Snacka om att göra dålig reklam för travet!!

Liiniz
5/27/13, 10:40 PM
#8

Ja, tyvärr tråkigt när sådant händer och sådana beslut görs. Ta en koll på den häst som faktiskt ströks, bra gjort av Maharajas tränare att stryka pga svullet ben. Visar att commander Crowe är ett av undantagen där tränare och kusk väljer att starta häst utan tävlingsmässigt tillstånd. Tyvärr finns de undantagen men man borde samtidigt uppmärksamma de som faktiskt gör rätt! :-)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: