Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1145 ggr
Hermelina
2011-10-03 20:52

OT - Lite updates från mig

Jag har börjat gymnasiet nu och går på Lilleruds naturbruksgymnasium i Karlstad. Jag går inriktningen naturvetenskap/häst. Så det är ganska mycket mer matte,kemi osv för oss naturare här på skolan än vad det är för de som går häst/häst exempelvis så det blir en del att göra.

Så jag har iallafall flyttat från Stockholm till Karlstad med mina tre kaniner. För några dagar sedan köpte vi även äntligen en häst! Så jag har gått från ponny till storhäst nu också. 

Hästen heter Develope och är ett 6 årigt halvblods sto. Hon är världens snällaste och goaste och mysigaste sto! Lite tjurig att rida, kan stegra när hon tycker det blir jobbigt men det hoppas jag vi kan träna bort.

Förövrigt är det underbart roligt att bo på en gård! Här finns kossor, grisar, ett 100-tal rid och några körhästar, kaniner, får osv. Skolan har även som en liten djurpar med flera smådjur lite längre bort. Skolan har också ett travstall på Färjestad med typ 10 varmblod.

Detta betyder att jag har slutat med galopp helt iallafall för stunden.. Men häromdagen blev jag faktiskt glatt överraskad, en utav lärarna här är även galopptränare! Hon heter Satu Tiikaja och har lite fullblod i träning och några i avel. Hennes mest framgångsrika heter Monster Of Speed tror jag. Trodde inte att någon galopptränare höll till här i Värmland så det är roligt :)

Annons:
Linnea
2011-10-04 09:38
#1

Så kul, ja ibland hittar man galopptränare lite varstans!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2011-10-04 22:05
#2

Va roligt, saknar du galoppen något?? Glad Ja galopptränare kan där finnas lite varsom Glad

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
2011-10-12 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Linnea, här är foderanalysen eftersom det inte gick att skicka i PM!

Upp till toppen
Annons: