Annons:
Etikett19-svenska-galoppbanor
Läst 2450 ggr
Linnea
5/3/11, 10:12 AM

Försäljningen av Täby Galopp

JM och Skanska har tecknat avtal med Svensk Galopp avseende förvärv av markområdet på ca 50 hektar där Täby Galopp nu finns. Förvärvet förutsätter beslut i JMs och Skanskas styrelser samt Svensk Galopps fullmäktige vilket väntas ske i maj.

Enligt Täby kommun kan området förvandlas till ca 4000 bostäder.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Ing-Marie
5/3/11, 4:58 PM
#1

Det där tycker jag inte om.

Ahnna
5/3/11, 10:01 PM
#2

Tänk att det har tagit i runda slängar 20 år för alla parter att enas och skriva på! Det var ju därför som Angarns Träningscamp byggdes för runt 15 år sen, för att tränarna skulle ha någonstans att ta vägen när Täby skulle stänga. Och det har fortfarande inte hänt. Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Bettan
5/4/11, 1:08 AM
#3

Jag ska inte svära, men hela affären är uruselt skött.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Linnea
5/4/11, 4:26 PM
#4

Verkar inte som det händer så mycket i andra ändan, med den nya banan och det verkar lite konstigt. Är det inte bättre man koncentrerar sig på den först? Täby Galopp verkar ju inte vara svårsålt så det kunde man ju väntat med.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
6/29/11, 10:57 AM
#5

Nu har man på Svensk Galopps årsstämma beslutat att sälja marken till JM-Skanska. Nu väntar man bara på ett svar från motparten.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
6/29/11, 3:49 PM
#6

Hihi, man kan ju inte beskylla dem för att vara snabba i alla fall! Tungan ute

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Linnea
6/29/11, 4:09 PM
#7

Nej.. byråkratins kvarnar maler långsamt..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

[AlphLauren]
7/8/11, 11:26 PM
#8

well… i det långa loppet tjänar galoppen ca 1 miljard på försäljningen så jag hade nog också sålt Cool

Ahnna
7/10/11, 10:50 AM
#9

Alltid bra med en stor inkomst till en liten sport, men det ska ju byggas en ny bana också! Jag håller tummarna att den inte hamnar för långt söderut för oss "nordbor", det vill säga Uppsalabor! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[AlphLauren]
7/10/11, 11:03 AM
#10

Det är väl inte klart än men jag gissar att det lutar åt norrort snarare än söderort, är vad jag har hört :)

Ahnna
7/10/11, 1:26 PM
#11

#10 Det har jag också hört, men samtidigt har jag hört att Södertälje ligger högt upp på favoritlistan. Men jag tror egentligen att allt är löst prat tills något är bestämt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[AlphLauren]
7/10/11, 7:56 PM
#12

Vad jag fattat det som så ska man börja lämna täby galopp redan om 3 år. Ett bygge av en ny bana beräknas ta ca ett år kanske MEN problemet är att anlägga gräsbanan… Den ska ju sås, skötas och hinna sätta sig och det är en procedur på MINST två år. Gärna 3-4 år innan den tas i bruk helt…. Så där kan det bli bråttom snart

Ahnna
7/11/11, 10:10 AM
#13

#12 Visst är det så. Det behöver tas ett beslut snarast var den nya banan ska ligga. Men jag skulle gissa att den nya banan inte kommer att ha gräs första tiden, eftersom det ju finns gräs på Strömsholm, Göteborg och nya gräsbanan inne i Stockholm. Det skulle i alla fall inte förvåna mig om de räknar med att gräslöpen kan gå där de första åren efter att nya banan är byggd.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Linnea
7/11/11, 10:41 AM
#14

#13 Exakt, att gräsbanan inte hinner bli färdig är en ganska dålig anledning för att stanna på täby några år extra. Gräsbanor har vi ju så det räcker för den tiden det tar tills den nya gräsbanan är klar. Jag tycker att de ska skynda på lite och bestämma sig nån gång så det kan börja byggas!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: