Annons:
Etikett04-utrustning
Läst 2945 ggr
Ahnna
2011-04-05 16:16

Vilken färg är snyggast på sadel?

Jag har köpt en träningssadel! Skrattande Grannen hade en i sin sadelkammare, bättre begagnad men inte använd på några år. Den är sådär läskigt ljusgulbrun, något gulare än londonfärgat läder. Lite ovanligt, men i mitt tycke inte direkt den snyggaste sadelfärgen - jag gillar ju mörkbruna lädersadlar! Cool Traditionellt brittiskt, skulle man kunna säga.

(Fast en kompis till mig har en mörkblå mockasadel och den måste jag erkänna är himla läcker!)

Vilken färg tycker DU är snyggast på galoppsadel?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Linnea
2011-04-05 16:30
#1

Oj det vet jag inte, jag lär väl köpa en blå eller nåt. Lite roligare än svart liksom. En röd eller rosa skulle jag inte köpt men svart, brunt och blått är snyggt. Det är inte bara färgen tycker jag utan dekorsömmar mm som vissa har. En sån här skulle jag kunna ha!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
2011-04-05 19:05
#2

#1 Gosh, lila och svart! Skrattande Inte helt fel kombination på en löpsadel, men på träningssadel då?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
2011-04-06 13:09
#3

Det spelar faktiskt inte så stor roll, har ju använt svarta och bruna i olika nyanser. Det viktigaste är att dom är sköna att rida i. När jag hade min passehäst hade jag dock en gammal sadel som jag hittade längst in i deras sadelkammare, den var ganska ljust brun med nästan vinrött säte, den var väldigt fin.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2011-04-06 19:40
#4

Ska jag köpa en en egen sadel så hade det blivit en svart gibson sadel. Dock hade det varit kul att ha en sådan här modell, bara att det ska vara svart där det lila är och ljusblått där det svarta är. Allt ska vara i läder =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
2011-04-07 14:23
#5

#4 Snygg! Galoppsadlar är lite roligare för man kan hitta i massor av olika färger.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
2011-04-07 23:23
#6

#5 Och massor av roliga, färgglada rumpvärmare! Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Liiniz
2011-04-08 00:14
#7

Ja galoppen är verkligen en hästsprot som är mycket för färger ;)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Jockeytilda
2011-04-09 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

jag har en tävlingsadel som är blanksvart med gula dekorsömmar. den är snygg och neutral eftersom jag inte alltid kommer tävla med samma dress. annars gillar jag mörkgröna galoppsadlar, gärna m gul dekorsöm oxå. matchande gjordar till?

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Linnea
2011-04-10 07:23
#9

Vad har ni för träningssadlar till era ponnyer? Hur stora är dom och var har ni köpt dom?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Jockeytilda
2011-04-23 21:20
#10

På min ponnygaloppridskola så tävlar och tränar vi i samma sadlar (förutom jag eftersom jag har egen tävlingsadelSkrattande). Jag tror alla är Zilco och mellan 500g och 1kg. Finns även någon träningssadel i skinn på 1,5kg och nån minisadel på 150g.

Om jag hade tränat ponnygalopp med våran c-ponny hade jag nog inte haft en tävlings och en träningsadel i och med att dem är ganska dyra (mans ska ju ha hoppsadel och dressyrsadel oxå) så det skulle nog bli att man köper en som man kan både träna och tävla i. Glad

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Hermelina
2011-04-25 16:14
#11

Åh vad kul att du köpt en #0 :) Jag skulle vilja ha en svart vanligt träningssadel med mörkblå rumpvärmare.. :P Har intt så stor koll på vad som finns så ja typ det :)

Ahnna
2011-04-25 20:34
#12

#10 Kruxet är ju att tävlingssadlarna inte är till för att ridas i varje dag, så de är inte lika hållbara som lädersadlar. Därför är det billigare i längden, om man rider mycket, att ha en sadel för träning och en för tävling. Men ponnygaloppen är ju inte lika utbredd som storhästgaloppen förstås, så det handlar ju inte oftast om att man tränar galopp varje dag. Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Jockeytilda
2011-04-26 20:26
#13

#11 rumpvärmare är kul, har en gul XD har typ inte så stor koll heller men jag fick veta att jag inte skulle köpa en mini då jag inte har problem med maxvikten utan minimivikten (45kg på d-ponny)

#12 om man endast satsar på ponnygaloppen och rider på bana lr liknande varje dag skulle jag absolut ha två galoppsadlar, men  oftas rider man ju "vanligt" ganska mkt.

På ridskolan går dom bara galopp  2ggr/vecka + tävling nån gång i månaden, så de slits ju inte så mkt.

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: