Annons:
Etikett01-allmänt-om-galopp
Läst 1643 ggr
Hermelina
3/27/11, 8:46 PM

Dubai

Tänkte bara skriva här att jag ska åka till Dubai i påsk :)

Givetvis ska vi besöka Meydan :D Hoppas bara det är tävlingar så, det skulle vara så himla kul. Annars nöjer jag mig med att bara titta på området.

Haha ja, tänkte bara skriva det :P

Annons:
Liiniz
3/28/11, 12:51 AM
#1

Oj va kul! Du får ta bilder och lägga upp lite, hade varit superkul att seSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
4/16/11, 8:02 PM
#2

Jag är i Dubai nu och det är jätte varmt och skönt här! :D Dock så såg jag att sista tävlingstillfället för den här säsongen var Dubai World Cup i mars.. Så inga fler tävlingar då det är för varmt för löp nu på sommaren :(( Så himla typiskt… Jag hittar ingen info heller om man får åka och titta på bara banan osv. Eller om den är HELT stängd på sommaren..! Men det finns ju den gamla banan också, Nad Al Sheba (typ) som tydligen används för träning. Undrar om hästarna kanske tränas där något nu? Eller om alla hästarna skeppas över till Europa och andra svalare länder…?!

Linnea
4/18/11, 8:25 AM
#3

Så kul, du måste ju se om det finns möjlighet att titta på banorna!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
4/20/11, 10:50 AM
#4

Gissa vad jag gjorde idag?! :D Vi gick på en guidad rundtur över hela Meydan området! Vi fick gå in i ett stall där kungligheters hästar tränas, se alla sadelkammare, foderutrymmen osv osv, och sen på läktaren och det så fick vi till och med gå in i jockeyrummen och så hade dom speciella "lounger" där hästägare, tränare och jockeys kunde mötas och prata.Vi fick även gå in på alla VIP utrymmen och gå upp i kungliga  sheikernas avdelningar där de ser loppen.. Asså vilken grymt br rundtur det var! Vi fick reda på allt från vad hästarna äter till hur mycket en tävlingsdag kostar om man vill besöka banan på en löpdag.. :D

Har hur mycket bilder som helst på området, stallet osv, tycker ni jag ska ladda upp dem här eller göra en artikel?

Linnea
4/20/11, 1:19 PM
#5

Gör en artikel, det här vill vi se!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
4/20/11, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Okej, kommer snart då. Åker hem härifrån på lördag så tror nog inte att jag gör det innan dess :)

Här kommer en bild på en miniatyr modell över en del av läktaren och bananså länge :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: