05. Utbildning

Ingen mer galopp på hippologen

2009-12-10 14:44 #0 av: Linnea

När Hippologprogrammet förändras hösten 2010 kommer galopputbildningen att försvinna, istället kommer en islandshästutbildning.

Skynda långsamt så går det fortare
Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2009-12-10 18:40 #1 av: Ahnna

Men vad håller de på med? Förvånad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2009-12-10 19:28 #2 av: Hermelina

Men eh va?! Gud vad dåligt =(

Anmäl
2009-12-10 21:01 #3 av: aracing

DÅLIGT!  

Anmäl
2009-12-11 12:27 #4 av: Linnea

Islandssektorn är större än galopen och "de valde att dra sig ur" enligt Tidningen Ridsport. Om galoppfolket som är aktiva inom den utbildnignen drog sig ur frivilligt eller blev utslängda vet jag inte. Dåligt är det i vilket fall som helst.

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2009-12-11 19:02 #5 av: Ahnna

Helt sjukt! Sporten blir ju knappast större av att man drar sig ur en så viktig utbildning!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Anmäl
2009-12-12 09:37 #6 av: Linnea

Nej jag vet inte hur dom tänkte..

Sajtvärd på
Fälttävlan

Anmäl
2011-10-20 17:11 #7 av: Missim

Gammal tråd, jag vet, men är tvungen att kommentera. Rent krasst kan ju jag tycka att man ska kunna utforma ett hippologiskt program så det passar alla som vill hålla på med hästar yrkesmässigt. Att hålla på med hippologi ska inte betyda att man är dressyr och hoppryttare, utan hippolog ska man även kunna läsa till om man håller på med trav, galopp, western, WE, körning etc. Tycker det är väldigt tråkigt med inställningen att hopp och dressyr är det enda viktiga...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.