Annons:
Etikett08-träning-tävling
Läst 691 ggr
Linnea
2009-12-14 14:12

Förändringar i stallarna

Vad tycker ni om funktionen som Täby Galopp har på sin hemsida där man kan se vilka hästar som flyttat ut/in hos de olika tränarna?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Linnea
2009-12-14 14:18
#1

Jag tycker det är bra för man ser lätt vilka hästar som bytt tränare. Jag tycker att de andra banorna kunde haft samma info.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
2009-12-14 16:58
#2

Jag röstade "vet ej" men egentligen tycker jag varken bu eller bä. Jag tycker förvisso att det är rätt förvirrande, eftersom tränare A kan ta häst X ur träning, men tränare B tar in häst X, men kanske inte exakt samtidigt så att det står på en gång på sidan. Då ser det ut som att häst X har gått ur träning helst, medan den egentligen bara är "på väg" till nästa tränare.

Jag jobbade i ett veterinärstall för en massa år sen, dit galoppörer ibland kom på "semester". Under den tiden stod de inte i träning hos någon, men en tid senare gick de tillbaka in i träning. På Täbys hemsida skulle en sån grej vara väldigt missvisande eftersom det skulle se ut som att hästen gått ur träning för att inte komma tillbaka.

Jag hade tyckt bättre om ett annat system, som är mer överskådligt. Till exempel nåt sånt här:

Häst                  Ur träning          In i träning

Brunte           Tränare A        Tränare B

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
2009-12-14 17:47
#3

Har inte sett denna nya funktion än så röstade vet ej. MEn ska titta in den nu.

Linnea
2009-12-15 10:05
#4

#3 Det kan du ha helt rätt i men jag tycker det är ett bra sätt för man ser lätt när hästarna flyttar.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: