Annons:
Etikett02-avel-hästhälsa
Läst 3946 ggr
Ahnna
12/9/09, 11:25 AM

Hingstvisning 24 januari

På både Sextorp och Tranberga i Skåne blir det hingstvisning 24 januari. Christer Schildt och Eva CS Pettersson har komponerat en hel dag med hingstvisning, mat och dryck.

De hingstar som ska visas är Songline, Swedish Shave, Mandrake El Mago, Distant Thunder, Oaxaca, Nobileo, Bosun's Watch och Needwood Blade.

Läs mer här.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
12/9/09, 11:27 AM
#1

Ta chansen, ni som har möjlighet! Flera av ovanstående herrar är stora namn och förstås väldigt vackra att titta på! Flört

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
12/9/09, 10:06 PM
#2

Oh hade väldigt gärna tittat.. Men Bor dock inte i Skåne. Songline hade jag speciellt velat se! :)

Ahnna
12/10/09, 10:47 AM
#3

#2 Ja, Songline skulle jag vilja se igen! Jag har bara sett honom live när han gick på banan, men det är ju rätt många år sen nu. Swedish Shave skulle jag vilja se också, han är riktigt maffig!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Barbro55
12/15/09, 8:38 PM
#4

tack för info om datum på sextorp

det hade varit kul o träffa songline igen

det var ett antal år sedan han va avelshingst på stuteriet jag jobbade på

ophelia
12/16/09, 6:03 PM
#5

Det blir trevligt.Vi ska ju hitta hingst åt Babyn.Dessutom så väntas det  ju föl här efter Bosun`s Watch.Alltid roligt att se hingstarna innan avels säsongen börjar.

Hermelina
12/18/09, 1:55 PM
#6

#5 Vad spännande :) Vart i landet bor du?

Annons:
ophelia
12/18/09, 7:34 PM
#7

Vi bor på Österlen.

Jag glömde ju skriva att Babyns pappa är Needwood BladeGlad så det blir extra spännande att få se honom.Babyn har stått hos Annika Källse så du har kanske träffat henne.

Hermelina
12/18/09, 9:20 PM
#8

Heter hästen  Babyn och inte Baby special?

ophelia
12/19/09, 10:07 AM
#9

  #8    Jo hon heter hon Baby Special Skrattande

men vi kallar henn bara Babyn  så då blir det att man bara skriver Babyn.

Hermelina
12/19/09, 11:49 PM
#10

#9 Nämen åh Baby! Vad kul, när köpte du henne?

Minns att hon skadade sig när hon skulle bli skodd/verkad och bröt manken (?) Väldigt tråkigt.. Jag var inne och borstade på henne ofta då eftersom hon knappt kunde göra så mycket då och fick nog lite mindre uppmärksamhet då. Himla mysig häst, tror att hon uppskattade borstningen :D Kul att hon ska bli mamma nu då ^^

ophelia
1/20/10, 9:58 AM
#11

Så var det snart dags då för hingstvisningenSkrattandeBåde Tranberga och Sextorp har ju intressanta hingstar.

aracing
1/20/10, 1:20 PM
#12

Åh, Songline hade jag velat se Glad

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

ophelia
1/25/10, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Så har vi då varit och kollat in de ståtliga herrarna.Glad

#12 här kommer en bild på Songline bara till dig.Men du får ursäkta bildkvaliten jag fotar hellre än bra Skäms

Annons:
ophelia
1/25/10, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nästa kille är BOSUN´s WATCH såg nu att jag lagt in en bild där jag klipt hovarna på honom förlåt.

ophelia
1/25/10, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så sist men inte minst den som många var så intresserade av.Needwood  Blade.Som är Babyns pappa.

På Sextorp blev vi bjuda på en god soppa,dricka och kaffe med kaka.Det värmde i kylan.Bosun W är väl den vi funderar på till Babyn och den som dotterns häst är betäckt med.

Hermelina
1/25/10, 2:51 PM
#16

Så kul att ha avrit där och kollat! Snygga hästar också :)

aracing
1/25/10, 5:50 PM
#17

#13 Hihi, tack Flört   Han är urläcker Skrattande

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Upp till toppen
Annons: