Annons:
Etikett08-träning-tävling
Läst 607 ggr
Ahnna
12/27/09, 3:26 PM

Löp inställda på Täby idag

Löpningarna på Täby ställdes in idag, på grund av vädret. Ett bra beslut för hästarna, men naturligtvis tråkigt för sporten!

Banpersonalen har arbetat hela natten med att fixa dirttracken, men på grund av underkylt regn igår och smällkallt idag så har det blivit is i sanden i alla fall.

Hoppas på bättre tur 2:a och 3:e januari!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Hermelina
12/27/09, 4:51 PM
#1

Hm vad tråkigt, men bra att dom gör det som är bäst för hästarna

aracing
12/27/09, 6:52 PM
#2

Det var synd. Men det är bra att de inte tillåter löp om det kan skada hästarna.

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

emmajuneskans
12/28/09, 1:23 AM
#3

Herregud såg kort på banan de va inte kul alls :/

Hermelina
12/28/09, 5:20 PM
#4

Ja is stora som klumpar! Tydligen hade traktorn/harevn gått sönder (?) Årets sista löpdag alltså.. Men jaja :)

Linnea
1/3/10, 10:27 AM
#5

Vi körde ju till Åland den aktuella dagen, från Stockholm till Norrtälje var det underkylt regn, -3 grader. Regnet frös på vindrutan så det blev något svårt att se..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
1/3/10, 10:35 AM
#6

#5 Jotack! Jag skrapade rutorna 4 gånger inom 50 meter från hemmet, innan värmen i bilen blev tillräckligt hög för att värma framrutan så att jag kunde se nåt! Det blev ny is hela tiden…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Ahnna
1/3/10, 10:46 AM
#7

Förresten, är det nån här som har läst på webben (på flera ställen) att det är nån (minns inte namnet) som har skyfflat en massa skit på sportchefen och de ansvariga för banhållningen? Vem det än är så är han tydligen grymt besviken över att löpen ställdes in och anser att beslutet att ställa in togs för sent och att sportchefen borde ha varit med förberedd. Tydligen så gick en harv sönder mitt i natten också, och det har den här personen också hakat upp sig på, att man inte har en likvärdig harv att ersätta den andra med i en nödsituation.

Jag blir så fascinerad av såna här saker, för om jag fattat rätt så är inte personen ifråga hästägare eller tränare, utan troligen spelare (?) och då förstår jag inte varför man blir så himla upprörd. Flera av löpen ska ju dessutom ridas igen vid ett annat tillfälle.

Det var ju en väldigt extrem natt och en ännu mer extrem morgon, som gjorde det helt omöjligt att rida löp på dirten. Jag är GLAD att man beslutade att ställa in, även om några ekipage från bland annat Angarn åkte till Täby i onödan innan de blev meddelade om läget. Jag är övertygad om att ledningen tog beslutet så snabbt de kunde och att man gjorde vad man ansåg var rätt för hästarna och ryttarna.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
1/3/10, 10:53 AM
#8

Jag vet inte heller vem som sagt och vad denna sagt men det verkar vara någon som inte har så stor insikt i hur det fungerar att sköta en bana. Det brukar vara de med låg kunskap som låter mest för de förstår inte hur det är. Som på Arlanda eller var det var, fyra avisningsbilar- alla var sönder. Hallå ska man ha tio fast man bara behöver två liksom? Bara för att de kanske går sönder samtidigt en gång per 5:e år?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: