Annons:
Etikett04-utrustning
Läst 3981 ggr
emmajuneskans
1/4/10, 11:27 PM

Hjälmöverdrag

Såg att det var många som önskade sig hjälmöverdrag, de är faktiskt inte så dyra ungefär 250 kr Skrattande

Först så trodde jag att det var LOCA som sydde men det är tydligen Monica Wolf eller Camilla Cervin som syr dom Tungan ute

Kolla här för mer info

Det finns så mycket grejjer man kan beställa i "sina egna" färger, typ som termochaps och ryktpåsar (juste en sån måste jag ha Flört)

Annons:
Hermelina
1/5/10, 12:35 AM
#1

Synd att man inte har egna färger (än!)  bara ;D

Men det är bra att veta att dom är såpass billiga, även fast Nina sa att dom kostade typ 500, tror hon sa det iallafall Tungan ute

Linnea
1/5/10, 10:04 AM
#2

#1 Jag har inga egna officiella färger men mitt hjälmöverdrag är vitt och grönt iaf. Betalade nog 300 för mitt men det är ju snart 8 år sen.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
1/5/10, 12:12 PM
#3

Mitt senaste överdrag kostade 200:- på Centaur i Täby. Dessvärre är det obrukbart nu, på grund av att skärmen har blivit deformerad… Det är grönt och vitt i "tårtbitar", vilket var det snyggaste de hade just då. Naturligtvis med en "pompom" på toppen. Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
1/5/10, 12:29 PM
#4

#3 Självklart en tofs, det måste man ju ha!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
1/5/10, 12:40 PM
#5

34 Absolut! Det hör ju till, lite av ett galopp-trademark! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
1/5/10, 7:39 PM
#6

Behöver köpa nytt överdrag för på mitt nuvarande är skärmen så himla lång att man knappt ser!

Annons:
Ahnna
1/5/10, 9:22 PM
#7

#6 Vinkla upp den då? Skärmen ska ju inte vara i kant med hjälmen utan lite högre upp på kullen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
1/5/10, 10:35 PM
#8

Jo det är klart, har den inte i kant heller men det fladdrar jättemycket när man rider fort  =P Det är ett sånt här "lågbudget" överdrag där skärmen är för lång tycker jag. Vill hellre ha ett hårdare överdrag där även skärmen är kortare :o)

Ahnna
1/6/10, 11:36 AM
#9

#8 Aj då, då förstår jag. Det kanske är ett överdrag till fälttävlan? (Hööks bland annat har haft såna för en billig penning.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
1/6/10, 9:34 PM
#10

Ingen aning faktiskt, kan vara ;) Den är köpt på Täby S och F tror jag iaf =P Du har sånt hårt med liten skärm eller?

Ahnna
1/7/10, 10:37 AM
#11

#10 Jag vet inte vad en stor respektive liten skärm är, för jag har inget att jämföra med. Alla överdrag jag har haft har haft lika stora skärmar i alla fall.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Linnea
1/8/10, 10:15 AM
#12

Jag har en liten (ca 2-3 cm på största stället) och hård.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
1/21/10, 1:16 AM
#13

Eva Petterson syr också dressar och hjälmöverdrag. Vet att det är jättebra kvalité på det för hon har sytt ett av mina överdrag som jag har använt i ett par år nu och är i superbra skick fortfarande. Läs mer på hemsidan om det. Är nog mest riktat till er som bor vid Malmöområdet =)

http://www.tranarepettersson.com/6.html

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
Jockeytilda
1/21/10, 8:52 PM
#14

jag har sytt upp min dress hos LOCA och den är bra kvalite tycker jag men jag behöver sy upp ett nytt hjälm överdrag för det är förlitet för min nya hjälm

En ryttare, en ponny, en blogg, Hoppning, Galopp och Dressyr! www.ilooksharp.horseworld.se

Upp till toppen
Annons: