Annons:
Etikett01-allmänt-om-galopp
Läst 2802 ggr
Hermelina
1/8/10, 3:55 PM

Drömmar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några drömmar när det gäller galopp?

Kanske vill du vara jockey om 5 år, tränare om 10 år, eller kanske veterinär åt galopphästar? :o)

Berätta!Glad

Annons:
Hermelina
1/8/10, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

FlörtJag kan väll börja då ;D

Jag vill ha ett stuteri/tävlingsstall i USA nånstans där det är hyffsat varmt året runt. Jag ska träffa en kille som jobbar som tränare som kan träna hästarna (och som är rik så vi kan köpa en stor gård hehe) :P

Jag ska köpa en stoooor gård med flera hektar där hästarna kan gå på bete. 
Det ska finnas en 1600 meters DT-bana med startboxar som man kan träna med.
Det ska finnas plats för minst 40 hästar, ett par avelsston några hingstar och så hästarna som vi tränar åt andra människor.
Det ska vara uppdelat i 3 stallar där avelsstona har ett egen lugnt och mysigt stall.
Ridhus, walker ska självklat finnas! Skrattande

Sen tjänar vi pengar på våra enormt framgångsrika hästar och jag jobbar extra som smådjurs/häst veterinär ^^ Min kille får vara tränare på heltid, men sen har vi 3 anställda som mockar och fixar och massa stalltjejer. 1 annan kille får hjälpa min kille med träning + avel.

Jag och två jockeys till i stallet är våra första jockeys ^^
Sen har jag två små söta barn som älskar galopp och får tävla på sina två ponnysar, allt är frid och fröjd och lagom varmt. Vi har också en pool  (för både hästar och människor), vi är nämligen kända i hela landet för att ta så väl hand om våra hästar Skrattande

HAHA! Man kan ju alltid drömma, inte sant? Cool

ellinorrasmusson
1/8/10, 4:26 PM
#2

låter som en bra dröm ;) jag återkommer med min ;)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
1/8/10, 4:36 PM
#3

#2 :D

Ni får titta på min lilla bild också ;) (Valde att inte lägga in den direkt i inlägget, tror den blir för liten då och så ser man inte vad det står :o))

ellinorrasmusson
1/8/10, 4:42 PM
#4

snyyygggt ;) låter riktigt lyxigt, om din dröm går i uppfyllelse vill jag gärna komma och hälsa på Oskyldig

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
1/8/10, 6:57 PM
#5

#4 Hehe Såklart! ='D

aracing
1/8/10, 7:38 PM
#6

#1 Herregud, du har ju verkligen tänkt igenom det där ;D  Verkar riktigt bra! Jag kan rida dina hästar i löp i sånna fall (A)

Jag har min dröm rätt klar framför mig. Om man ska se rätt långt in i framtiden så vill jag bli proffsjockey, gärna i något annat land än sverige (USA t.ex.) Sedan har jag inte tänkt på hur länge jag vill vara jockey, det får vara så länge jag känner att jag kan ligga på topp ;)

     Efter det vore det kul att skapa mig ett namn som tränare…

 Glad

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Hermelina
1/8/10, 7:42 PM
#7

#6 Jaa du kan vara en utav mina första jockeys :D Du kan skapa dig ett namn hos mig ^^ hihi =D

Hermelina
1/8/10, 7:43 PM
#8

#6 Jaa du kan vara en utav mina första jockeys :D Du kan skapa dig ett namn hos mig , och rida mina enormt framgångsrika hästar ^^ hihi =D

ellinorrasmusson
1/8/10, 8:03 PM
#9

Okej, nu kommer min dröm här ;D Jag vill bo i ett varmare sverige, och ja,  nu drömmer vi på riktigt xD

Vill bo på en stor gård, och vara proffstränare med både travhästar och galopphästar, och även hålla på med lite avel.

Ha en 1600m banan med startboxar till fullbloden, och en 1000m bana till varmbloden. Jag vill även ha ett ridhus, en ridpadock och en corall.

Jag ska ha en stor lösdrift till unghästarna, och fina boxar till mina hästar ^.^

Jag vill ha en man som håller på med antingen galopp eller trav, eller både och ;) och sen vill jag ha typ två barn som tycker att jag är en snäll morsa XD

jag vill även ha en sån stor lastbil som typ jardby har, och så ska det stå typ proffstränare ellinor rasmusson med stora boxstäver, den ska vara mörkblå och stå med orange text XD

jag kan fortsätta drömma såhär och skriva ner det i tre böcker om nån vill läsa XD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
1/8/10, 8:45 PM
#10

#9 Haha det låter bra :-) Vart bor du någonstans? Runt Jägers hade väll passat dig bra annars, med trav och galopp bana. Annars så ska väll täbys nya bana innehålla även en travbana? :o)

Linnea
1/9/10, 10:12 AM
#11

Jag vill bli tränare, har velat det ganska länge. Först ska vi väl försöka köpa en gård och där vill jag ha inackorderingar. Ridhus såklart.. Nån egen löphäst hade ju inte heller varit fel.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
1/9/10, 11:47 AM
#12

Jag har ju egentligen inte så långt kvar till min tränarönskedröm, eftersom det bara är ekonomin som står i vägen just nu. Jag har ju gått Steg 1 och 2 och skulle kunna plocka ut min licens nu på direkten, men har inte råd med en galoppör just för tillfället. Det har varit lite för mycket som ska betalas på huset och gården, samt att jag är arbetslös just nu. *mummel* Man bör ju ha ett fast jobb den dag man börjar som tränare, eller som Nigel Cook sa till mig en gång; för att bli rik på galopphästar så måste man vara jäkligt rik från början! De kostar bara pengar!

Skrattande

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
1/9/10, 5:21 PM
#13

#12 Haha ja det där "citatet" har jag hört förut, liknande iallafall :P
Synd på ekonomin, men en dag så :D

Annons:
ellinorrasmusson
1/9/10, 7:19 PM
#14

#10, hahah jodå, jag bor typ typ fem minuter från jägers, så här passar det mig utmärkt att bo! ;)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Upp till toppen
Annons: