Annons:
Etikett16-galopp-på-tv-och-film
Läst 3759 ggr
Hermelina
1/18/10, 10:37 PM

Olyckor

Även om det inte händer olyckor alltför ofta, så händer dom ju ändå ibland tyvärr..
Och vissa olyckor är vekrligen otäcka, med tanke på farten och det.

Har ni varit med om någon läskig rid olycka? Eller har du kasnke sett någon video på youtube eller något som ser läskig ut?

Jag såg just denna..

Annons:
Hermelina
1/18/10, 10:38 PM
#1

Men en sak som jag inte förstår, är varför han inte kunde släppa hästen vid 1.10 och kasta sig ut i banan? Det var ju inga andra hästar och det.. Ser lite svårt ut att hänga kvar sådär!

Hermelina
1/18/10, 10:43 PM
#2

Här är också en video med bilder på olyckor. Är inte den glada musiken lite bisarr?? Med tanke på att det är olyckor.. :S

Ahnna
1/18/10, 10:55 PM
#3

#1 Därför att han inte såg bakåt, gissar jag, och för att han hängde framför hästen så att han skulle blivit översprungen av sin egen häst. (Som han ju nästan blir i slutet också.)

Men att fastna med foten i stigbygeln som den första ryttaren gör, det ska ju bara inte kunna hända i galopp! Förvånad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
1/18/10, 10:56 PM
#4

#2 Den videon är ju gjord med sarkasm, typ "titta hur sopiga de är" eller "kolla hur de misshandlar sig själva och hästarna, dumma ryttare".

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hermelina
1/18/10, 10:57 PM
#5

#3 Jo men jag menar att han skulla försökt kasta sig åt sidan, men det kanske skulle varit svårt.. Och på slutet går väll hästen halvt omkull och det ser ut som om han blir översprungen.

Det ser ut som om hästen fick en lite ostadig landning, och då slungades ryttaren runt och åkte igenom ser det ut som…äsch vad vet jag, det såg iallafall hemskt ut :|

Ahnna
1/18/10, 11:00 PM
#6

#5 I den farten kan man inte svinga kroppen särskilt mycket, det är bara att hänga kvar och hoppas på det bästa. Han hade tur!

Jag menade att stigbyglarna i galopp dels är väldigt små och dels oftast i plast, så jag tycker inte riktigt att det borde gå att släpas sådär i ett löp. Men visst, han kanske hade aluminiumbyglar i en lite större storlek än plastbyglarna…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Hermelina
1/18/10, 11:02 PM
#7

#4 Aha oj då då verkade jag missa hela poängen Skäms

Linnea
3/3/10, 10:51 AM
#8

Tur att det inte händer ofta.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
3/3/10, 11:02 AM
#9

En till

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Linnea
3/3/10, 11:02 AM
#10

Funny.. ja det vet jag ju inte precis.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
3/4/10, 7:37 PM
#11

usch , kollade inte på hela, men kul alltså :S Det där vill man ju inte råka utför.. Läskigt att hamna mellan hästarnas ben :O

Jag hatar att åka av! Känns som om hur jag än landar gör jag illa mig.

Jag ramlade av en häst på täby galopp häromdagen, det var en treåring som var lite taskig och kastade sig och sedan bockade direkt.  så jag landade på hans hals och sedan åkte jag av.

Visserkligen typ dök jag in i en stooor hög med snö, men jag gjorde illa mig ändå :S Jag kände det inte förrens några timmar efter, då värkte ena armen jag tagit emot mig på väldigt mycket…. (Toppen eftersom jag skulle åka skidor dagen efter :P)

Linnea
3/5/10, 8:10 AM
#12

Jag brukar inte slå mig så farligt men å andra sidan trillar jag sällan av. När jag red som mest satt jag kvar oavsett vad hästen gjorde. Under gymnasiet trillade jag av 1 gång (en galopphäst, ja). Min dåvarande ridlärare sa att jag är en sån man kan sätta upp på vilken häst som helst utan att jag åker av. Lite så är det faktiskt, fast det händer ju såklart att jag också får äta grus men nu var det länge sen.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Ahnna
3/5/10, 11:32 AM
#13

Jag ramlar också sällan av och i princip aldrig om hästen bockar och kränger. Däremot i lugn skritt på lång tygel har det ju hänt… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Linnea
3/5/10, 11:59 AM
#14

#13 ÖÖhh…Förvånad

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
3/6/10, 10:22 PM
#15

#13 Hehe, det där har hänt mig också :P När man sitter i andra tankar, barbacka.. x)

Upp till toppen
Annons: