Annons:
Etikett14-off-topic
Läst 1902 ggr
Linnea
6/9/10, 12:35 PM

OT - Vad gör ni idag?

Här har vi en tråd för allmänt snack, om väder, skolan, jobbet eller vad som helst.

Idag regnar det här, precis som igår. Red inte alls förra veckan pga att vi flyttade och nu hittar jag inte mina ridbyxor..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
aracing
6/9/10, 6:08 PM
#1

Idag har vi haft 9ornas show :)  I princip alla 9or dansade till Michael Jacksons "Beat It".

     Just nu plockar jag fram kläderna jag ska ha på mig på skolavslutningen. Imorgon smäller det, då är jag klar med grundskolan Skrattande

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

ellinorrasmusson
6/9/10, 6:57 PM
#2

Jag har precis kommit hem, har tagit spruta :(

ska väl snart tvätta min kläder, sen ska jag planera lite inför morgondagen, plocka undan lite och sen kommer min kompis! :D

#1 skönt att gått ut grundskolan? ;) vad ska du gå nu?

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
6/9/10, 9:01 PM
#3

#2 Väldigt skönt! :D Har sökt Franska skolan, och är nääästan säker på att jag kommer in :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Linnea
6/10/10, 11:04 AM
#4

Det var kul att gå ut nian och gymnasiet var grymt roligt, hade kunnat gå där igen!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

aracing
6/10/10, 3:56 PM
#5

Åh, äntligen sommarlov! :D Det var jättehemskt att lämna alla kompisar, jag grät hur mycket som helst. Men det ska bli så skönt att gå vidare, och nu har jag ju "bara" 3 år kvar :D

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

ellinorrasmusson
6/10/10, 6:52 PM
#6

#3, vad är franska skolan? :P

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Annons:
aracing
6/10/10, 10:43 PM
#7

#6 En svensk skola med fransk profil, dvs. en skola där alla elever läser franska ;)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

ellinorrasmusson
6/11/10, 12:41 AM
#8

oj, är du så smart?! Oskyldig

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
6/11/10, 6:22 PM
#9

Hahah är man smart för att man läser franska? x)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Liiniz
6/12/10, 12:06 AM
#10

Idag var jag hos Hans-Inge och pysslade med hästarna =) Känns otroligt skönt att ha tid för hästarna igen =D Annars har jag gått en lång runda med hundarna och bara tagit det lugnt (så trött man blir av att vara i stallet när man inte har varit där på LÄNGE xD)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/12/10, 12:07 AM
#11

jag såg dig nog lina ;)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
6/12/10, 12:10 AM
#12

Haha aa det gjorde du =) Så nu är jag väl officielt tbx på Jägersro ;) E du i något annat stall ibland förutom skolstallet?? =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/12/10, 12:12 AM
#13

haha, nja, jag är väl lite hos katta ibland, annars är det skolstallet och uj som gäller :P

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Annons:
Liiniz
6/12/10, 12:15 AM
#14

Ok =) Alltid nåt =) Jag ska ju försöka vara på Jägers så mkt som möjligt nu så vi lär nog ses igen, får se om man hittar sig en liten favvis också =P Har redan blivit riktigt charmad av flera stycken xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/12/10, 12:16 AM
#15

en favvis bland hästarna eller chilenarna? FlörtFlörtFlörtFlört

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
6/12/10, 12:19 AM
#16

Hahaha xD Hästarna =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/12/10, 12:19 AM
#17

sääääkert lina ;)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
6/12/10, 12:24 AM
#18

haha Tro mig, man har ingen chans att ens titta på någon annan med Seamus i närheten xD Rolig "gubbe" det där xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/12/10, 12:25 AM
#19

AHAHHAHAH seamus är så jäääävla ball xD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
6/12/10, 12:29 AM
#20

Haha verkligen, jag skrattar väldigt mkt i hans närhet, både åt honom och med honom ibland =P

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
ellinorrasmusson
6/12/10, 12:29 AM
#21

hahahaha, hur kan man inte göra det?! Skrattande

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
6/12/10, 1:01 AM
#22

Så sant som det var sagt xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
6/12/10, 8:04 PM
#23

Men Amelie, Franska skolan?? Kör inte du på Tyska? Trodde vi rett ut det här med skolor men nu blev jag ju förvirrad xD

Idag har jag ridit över Herkules till sommarbetet. Hästarna var så glada när vi släppte dem på betet!! :D Det var jobbigt för det var strul med vattnet och badkaret dom dricker i och sånt..´Men nu är det fixat och det känns bra :)

Är dock nervös för att han ska gå och dra på sig fång.. Tänkte köpa en sån här munkorg, men är det för sent nu när det snart redan gått ett dygn? Ägaren till betet säger att betet inte är så kraftigt (hälften skog också) men ändå..

Liiniz
6/13/10, 1:27 AM
#24

Idag blev det jobb på Malmborgs och snacka om att det var mycket att göra xD Sen blev det en LÅÅÅNG runda med min bebis (min vovve Cello) så nu ligger han och sover som en "liten" grisTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
6/13/10, 11:21 AM
#25

#23 har du vant in honom på gräs innan betessläpp så ska det inte vara några problem, såvida han inte är överviktig eller så för då är det ju större risk.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

aracing
6/13/10, 12:45 PM
#26

#23 Haha, på franska skolan kan jag läsa mer språk än på Samhäll - språk. I och med att alla elever läser franska så kan jag välja till ett extra språk. Språknörd som jag är, tycker jag att det är bra Flört

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Linnea
6/14/10, 9:24 AM
#27

Nåt har hänt med mitt finger.. Det började göra ont i ena pekfingret förra veckan, sen svullnade det en del och för ett par dagar sen så såg man antydan till något grönt under huden prcis vid nagel. Inte gult som var utan verkligen grönt. Det gröna har nu blivit större. Funderat på att sticka hål på det och se vad som kommer ut. Ser ganska freaky ut.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
ellinorrasmusson
6/14/10, 8:31 PM
#28

blä, vad äckligt :(

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
6/14/10, 10:43 PM
#29

#27 Gå till vårdcentralen :O

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Linnea
6/15/10, 10:48 AM
#30

Nej inte jag inte.. Tog hål på det och ut kom grönaktigt var. Härligt.. Nu är det bara svullet så nu väntar jag lite till.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ellinorrasmusson
6/15/10, 7:19 PM
#31

och sen tappar du hela fingret, och sen alla andra fingar och blaaah!.. Foten i munnen

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
6/15/10, 7:42 PM
#32

Herkules är halt nu =( skrev jga det förut kasnke? Hursomhelst så har det inte blivit bättre på en hel vecka.. Inag svullnader, sår eller värme. Bara halt på h. fram och h. bak. Inte mycket, men markerar ändå…

Linnea
6/15/10, 11:47 PM
#33

#31 Jojo säkert, isf skickar jag det till dig med expressbrev.. haha

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ellinorrasmusson
6/16/10, 12:31 AM
#34

#33, gör så, haha! det kommer komma tillbaka lika snabbt!

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Annons:
Liiniz
6/16/10, 12:50 AM
#35

Ja idag blev det en sovdag med mkt mys och promenad med hundarnaTungan ute Imorgon blir det stalletSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
6/16/10, 10:55 AM
#36

Red igår, eller ja försökte iaf. Han har vilat i två veckor så han var inte lugn direkt. Hade nog funkat om inte hingsten komiit in och börjat gnägga hela tiden. Där var ju ston också i ridhuset samtidigt så Agge blev liite jobbig. Han är inte van vid att där är så många hästar på en gång och hingsten verkade lite knäpp just igår. Jag fick gå ut efter en stund för det gick inte. Ska longera idag.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Hermelina
6/16/10, 6:24 PM
#37

Idag har jag precis som #35 bara tagit det lugnt. Eller ja lugnt och lugnt, har varit igång sedan halv 6 eftersom jag flyyttat ponnyn från ett sommarbete till ett annat, och efter det ha rjag fixat i det nya stallet.. :) Men efter det har jag varit hemma och läst tidningar och varit ute på långpromenix med vovven ^^

Liiniz
6/16/10, 6:56 PM
#38

Idag blev det stallet, lite smått händelseriktTungan ute hehe (en tös flög av/kastade sig av hästenObestämd), var och tittade på skor och lite sådant också idagSkrattande Och imorgon blir det en dag i stallet igen, samt titta på tävlingarna, förhoppningsvis fota också om jag får tag på en kameraTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

ellinorrasmusson
6/16/10, 7:04 PM
#39

#38, jaa, vad hände med hon som åkte av? vem vare som åkte? :P

seamus och felicia kom ridandes och frågade om vi hade sett en häst springandes när jag och niklas körde jobb haha!

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
6/16/10, 10:03 PM
#40

Jag kom nyss hem från en Plastic Wonder-kurs med min ponnygalopptränare. Mina ben låtsas att de är spaghetti x) Fick rida med spö, vinkla det, slå m.m. Jättekul :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Liiniz
6/17/10, 12:44 AM
#41

#39 Det var en tjej som heter Daniella (tror jagTungan ute). Hon spände inte gjorden tillräckligt trots att hon hade blivit tillsagd om att göra det tre gånger - sadeln gled till sidan - hon kastade sig av hästen - sadeln hamnar i jumsken men hästen lyckas sparka av sig sadeln till slut - Daniella fick ont i handledenRynkar på näsan Hon verkade lite rädd efter det men vi får se om hon kommer imorgon, det var hennes första dag och ingen bra start när man inte gör som, de som VET, säger till henne att göra någotObestämd Men vi får se hur det är med henne imorgon om hon kommer dåGlad Shane fångade hästen på slutet av slingan när hon kom springandes mot oss, hon var lite räddObestämd

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Annons:
ellinorrasmusson
6/17/10, 1:04 AM
#42

HAHA, jag är ledsen att jag skrattar, men jag snackade med daniela, hon har ju precis gått ut trean på min skola.. jag bara vad hände? hon bara det kan jag inte säga nu, nähä.. okej.. allt jag kan säga är att jag är inlagd på sjukhus.

ojsan sa.. stackars lilla henne då :)

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
6/19/10, 3:25 PM
#43

Någon mer än jag som är inne i stockholm city just nu och håller koll på bröllopsyran?! Om inte,så kan jag bara meddela att det är SJUKT mycket folk här och vakter och staket överallt!! Galet mycket uppmärksamhet till ett bröllop alltså..Tungan ute

Liiniz
6/22/10, 3:24 PM
#44

Igår var det en dag i stalletGlad Blev mycket longering och jag utnämnde Just Nu till min nya pojkvänTungan ute Idag är det städning på g och en runda ner till stranden med hundarnaSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
6/26/10, 3:07 PM
#45

Idag regnar det här i Stockholm så det blir till att sitta på internet och läsa artiklar och sånt. Sen ska jag ut till kaninerna och gosa med bebisar!

Och sist men inte minst, gå till stallet och hoppas att svullnaden i Heerkules ben lagt sig + smörja grejjor.

aracing
6/26/10, 4:20 PM
#46

Kom nyss hem från stallet :) Red 3 turer idag, Imdala, Golden Shine & Sakari. Sakari är stor som ett hus Förvånad Jag hade tur som hann in i stallet innan åskvädret hann komma igång ^^

     Nu ska jag bara sitta framför datorn, så tråkig är jag :P

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

aracing
6/26/10, 4:20 PM
#47

Kom nyss hem från stallet :) Red 3 turer idag, Imdala, Golden Shine & Sakari. Sakari är stor som ett hus Förvånad Jag hade tur som hann in i stallet innan åskvädret hann komma igång ^^

     Nu ska jag bara sitta framför datorn, så tråkig är jag :P

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Linnea
6/27/10, 11:07 AM
#48

Igår var vi ute och fiskade, fick en gädda minsann. Idag kommer vår hunds bror på besök, ska bli kul att se hur lika dom är..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Hermelina
6/27/10, 3:25 PM
#49

#47 vilken sakari?? Är det en unghäst? Annika hade ju en Sakari förut, min favorit häst men en dag var han såld!

Liiniz
6/28/10, 12:53 AM
#50

Idag var det Klampenborg som gälldeSkrattande Vad jag älskar att åka ditGlad

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
6/28/10, 12:59 AM
#51

#50 Var du där! Vad kul :D Varför åkte du dit? MEn det är ju jätte långt dit x)

Liiniz
6/28/10, 1:02 AM
#52

#51 Men det är ju inte så längt från Malmö xD Jag åkte dit med Hans-Inge för att jag skulle träcka SatangSkrattande Dock har jag varit där 4 gånger innanSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
6/28/10, 10:21 AM
#53

Har aldrig varit på Klampen, skulle följa med en tränare dit en gång men jag blev magsjuk precis då och sen har det inte blivit av.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

ellinorrasmusson
6/28/10, 4:04 PM
#54

åh, klampen är såååååååå fint!

älskar att vara där :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

aracing
6/28/10, 6:08 PM
#55

#49 Det är nog den Sakari du menar ;) Han stog hos Annika förut :)

- Det är aldrig så mörkt som precis innan solen går upp

Medarbetare på Galopp iFokus

Annons:
Liiniz
6/28/10, 10:25 PM
#56

Idag blev det en trevlig dag med en tjejkompisGlad Shopping och bad blev detSkrattande Så min ryktpåse blev uppgraderadTungan ute Ett par urläckra pumps blev det ocksåFlört Men det var underbart skönt att vara och bada i två timmar efter att ha varit så varm hela dagen, dok var det lite kallt, spec när man kom upp ur vattnet xD

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Upp till toppen
Annons: