Annons:
Etikett01-allmänt-om-galopp
Läst 1052 ggr
Hermelina
2010-10-04 18:14

Vad tycker ni om arrangemang osv?

Jag undrar vad ni tycker om arrangemang, då menar jag exempelvis temadagar samt kvalitén på dessa, hur mycket "hjärta" de som fixar saker och ting lagt ner i dessa saker osv.
Samt inredning,uppbygnad av exempelvis läktare osv, ja allmänt på våra galoppbanor i Sverige. 

Med korta drag; hur tycker du det är att komma som gäst till galoppbanor i Sverige? (alltså inte  jobb på stallbacken)

Nu har jag lagt in lite allmänna förslag, så ta det som passar bäst in på er och så får ni gärna motivera ert svar !  Tog de två största banorna som exempel.

Annons:
ellinorrasmusson
2010-10-04 18:33
#1

jag håller ju till på jägers, och ja, jag vet inte. På american days och så så var det stort fixat, men annars tycker inte jag det händer så mycket, fast det kanske bara är jag xD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Hermelina
2010-10-04 21:15
#2

#1 Okej :) Ja american days låter superkul, skulle vilja komma på det nån gång..!

Själv är jag på Täby. Och jag tycker inte det händer speciellt mycket saker där faktiskt. Finns massa saker som jag tror de skulle kunna göra för att fixa fler besökare och göra galoppsporten ännu trevligare!

Dom ha rju målat om lite och sånt och det är ju trevligt! Sen är det ju ofta galopptävlingar och det är ju jättebra. Men jag skulle nog vilja ändra på flera saker om jag ägde "stället" :P

ellinorrasmusson
2010-10-04 23:42
#3

precis, hade man ägt stället hade man ju kunnat ändra på minst tusen saker ;)

nä, men ja, jag brukar sitta vid ledvolten på jägers och där händer inte allt för mycket, händer kanske mer sen vid upploppet xD

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Linnea
2010-10-05 09:16
#4

Jag har Jägers som "hemmabana". Dom har ju många arrangemang i år tyvärr har jag inte haft möjlighet att vara där så mycket.

En sak jag tycker är lite udda är at det inte fins läktare vid mållinjen. Man står alltid och undrar vem som kom först såvida det inte är stort avstånd mellan hästarna.

Sen är ju inte utemiljön så super, den är fin och så men om det är mycket folk så är det i princip omöjligt att få sittplats på nåt hyffsat ställe. Uteläktaren är inte i närheten av upploppets slut. Inneläktaren måste man betala för att sitta på har jag för mig.

Vid ledvolten finns inga sittplatser, då får man sitta på marken. Inte så roligt. Det är jobbigt att stå hela tiden för att se bra.

Jo och så är det ju det här med att man itne tävlar på vintern på Jägers. Man kan ju tävla på Täby hela vintern och det ligger långt norrut i jämförelse..

Anledningen som jag har hört är att de som bestämmer tycker att det ska vara så för så har det alltid varit och man "måste" ju hålla på traditionen.

Det är väl bättre med fler tävlingsdagar så man slipper åka till Täby mitt i vintern?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2010-10-05 22:37
#5

Jag håller också till på Jägers =) Reklam är ju något som definitivt hade kunnat bli mycket bättre. På ridhuset bredvid banan brukar det vara stora skynken med reklam, endast två gånger om året är där reklam för galoppen (derbyt och american days) resten av året är det trav.  Synd att de inte gör mer reklam för stora dagar som Oaks och Pramms till exempel.

Som de andra har sagt så behövs det också bättras med sittplatser, tak över huvudet, bättre syn över mållinjen, etc. Vi får hoppas på en del förbättringar tills nästa årGlad

Synd är det ju att Jägers inte har tävlingar under vintern men jag tror att det beror mest på banan, inte världens bästa på sommaren alltid och jag vill inte tänka mig hur den skulle vara på vintern dåObestämd

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
2010-10-06 16:33
#6

#5 Men täbys bana då hur bra är den?

Ja det där med reklamen är märklig, man kan komma till en hyffsat stor tävlingsdag och så är där bara reklam för trav! Jättekonstigt.

Sen kan man ju diskutera atg's reklam för galopp, eller snarare obefintligheten av den, men det får vara en annan tråd.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
ellinorrasmusson
2010-10-06 20:28
#7

men dom har nyligen spelat in en ny atg-reklam med galopp har jag för mig..

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Liiniz
2010-10-06 23:01
#8

#6 Täby har jag ingen aning om hur det är, har aldrig varit där =P

#7 Ja de spelade in en reklam för ca 2 veckor sedan =)Kommer ihåg det för Shane var tvungen att gå tidigare pga det =P

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Linnea
2010-10-07 11:08
#9

Jasså den kan inte ha visats än?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Liiniz
2010-10-07 21:00
#10

Nej, jag tror inte det i alla fall, lär nog inte visas på ett litet tag skulle jag troTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hermelina
2010-10-08 19:49
#11

Jag vet väll inte riktigt hur bra banan på täby är på vintern men vintertid så harvas den typ 200 ggr om dygnet för att den inte ska bli hård !

Ja på täby är det ingen reklam för trav iallafall.. :P Nu har det blivit lite annan reklam på täby, typ för ett brittiskt möbelmärke och lite sånt. Det tycker jag är bra faktiskt.. Att de kanaske kan bli sponsrade med lite saker och i gengäld får visa lite reklam. Ingen som stör mig, tvärtom gillar jag det :P  Då känns det inte så "tomt! utan lite mer folkligt typ..

Linnea
2010-10-09 10:23
#12

#11 Det har klagats mycket på täbys bana. Varför den tycks vara dålig får nån som använder den svara på. Tydligen många hästar som skadar sig pga underlaget. Kanske därför dom harvar så mycket nu?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: